شناسهٔ خبر: 31072507 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه سامان:

صاحبان سرقفلی هم می‌توانند واحد خود را بیمه کنند

71577

با گذشت دو سال از بروز حادثه پلاسکو، برخی شرکت‌های بیمه‌ای که در این حادثه بیمه نامه‌هایی صادر کرده بودند، از پرداخت کامل تعهدات خود خبر می‌دهد. بیمه سامان یکی از این شرکت‌ها است که مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی آن، با بیان اینکه صاحبان سرقفلی در واحدهای تجاری می‌توانند ساختمان و اموال موجود در آن را بیمه کنند، از پرداخت ۱۷۰ میلیون تومان خسارت بابت یک فقره بیمه نامه صادر شده توسط این شرکت در ساختمان پلاسکو خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بروز حادثه پلاسکو و بیمه نبودن این ساختمان باعث شد تا صاحبان واحدهای تجاری این ساختمان دچار ضرر و زیان هنگفتی از این اتفاق شوند؛ هرچند که برخی از این واحدها دارای بیمه نامه‌هایی مربوط به اموال بودند اما ظاهراً به دلیل مالکیت سرقفلی (و نه مالکیت کامل ساختمان)، سازه مغازه خود را بیمه نکرده بودند. در این باره مدیر بیمه‌های آتش سوزی بیمه سامان می‌گوید که که "صاحبان سرقفلی در واحدهای تجاری می‌توانند ساختمان و اموال موجود در آن را بیمه کنند و درهنگام وقوع خسارت با رضایت‌نامه مالک مبلغ خسارت را بابت ساختمان دریافت کنند".


فریبا نقی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره میزان خسارات پرداخت شده توسط این شرکت در حادثه پلاسکو اظهار کرد: بیمه سامان در زمانی که حادثه پلاسکو رخ داد یک فقره بیمه‌نامه صادر کرده بود که مربوط به یک فروشگاه پوشاک در طبقه اول بود. اجناس این واحد تجاری که در زیرزمین قرار داشت دچار دودزدگی شده بود که بیمه سامان کل خسارت برآورد شده به مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان را که مورد رضایت بیمه گذار هم قرار گرفت، پرداخت کرد.


او درباره میزان استقبال شهروندان از بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی بعد از حادثه پلاسکو هم اظهار کرد: معمولاً مردم تا چند هفته بعد از وقوع چنین حوادثی تحت تأثیر قرار می‌گیرند و تقاضای بیشتری برای خرید بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی می‌دهند. با این حال در استان کرمانشاه به علت تداوم وقوع زلزله‌ها درخواست برای خرید بیمه‌نامه‌های زلزله همچنان وجود دارد.

مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه سامان همچنین درباره این قاعده قانونی که مالکان سرقفلی نمی‌توانند ساختمان ملک خود را بیمه کنند گفت که "صاحبان سرقفلی در واحدهای تجاری می‌توانند ساختمان و اموال موجود در آن را بیمه کنند و درهنگام وقوع خسارت با رضایت‌نامه مالک مبلغ خسارت را بابت ساختمان دریافت کنند".

انتهای پیام

نظر شما