شناسهٔ خبر: 31071344 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توافق عبدالمهدی و نیچروان بارزانی بر همکاری میان بغداد و اربیل

71592

نخست وزیر عراق با همتای خود در اقلیم کردستان این کشور به رایزنی پرداخته و طی آن درباره تقویت همکاری‌ها با هدف حفظ اتحاد کشور و انجام پروژه‌های بازسازی توافق کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای از رایزنی‌ها میان عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق و نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان در بغداد خبر داد.

براساس این بیانیه، عبدالمهدی در این نشست بر اهمیت روحیه همکاری میان دولت فدرال و دولت اقلیم تاکید کرد و گفت، دولتش به دنبال حفظ دستاوردهای ملت عراق، امنیت و ثبات آن است.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک منبع سیاسی آگاه که خواست نامش فاش نشود، بدون بیان جزئیات بیشتر گفت، در این نشست مساله مناطق مورد مناقشه میان بغداد و اربیل، پرونده‌های مالی مورد اختلاف و راه‌های تقویت هماهنگی در مواضع سیاسی مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، اربیل به دنبال الحاق استان کرکوک در شمال عراق و دیگر مناطق مجاور اقلیم کردستان به این منطقه است اما دولت فدرال با این مساله مخالف است و همین امر موجب بروز تنش میان آن دو شده است.

به دنبال حمله گروه تروریستی داعش به مساحت گسترده‌ای در شمال عراق در سال ۲۰۱۴، نیروهای اقلیم بر کرکوک کنترل یافتند و سپس نیروهای دولت فدرال در سال ۲۰۱۷ در واکنش به برگزاری همه‌پرسی اقلیم برای جدایی از عراق کرکوک را در کنترل گرفتند.

انتهای پیام

نظر شما