شناسهٔ خبر: 3105865 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

رئیس سازمان فناوری اطلاعات خبر داد:تدوین استراتژی 29 گانه برای توسعه ICT در ایران

به منظور توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایران یک استراتژی 29 گانه تدوین شده که در رابطه با هر کدام از این استراتژی ها یکسری پروژه و طرح عمل، طراحی شده است.

صاحب‌خبر - به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس علی حکیم جوادی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در نشست همگرایی خدمات ارتباطی میان ایران و کره، ضمن بیان این مطلب گفت:در همین راستا، برنامه هایی برای ارایه خدمت بهینه با ایرانیان با استفاده از ICT تدوین شده است.
وی افزود: مدیریت خرد و دانش بر اساس هویت ایرانی- اسلامی، تحقق و توسعه و همچنین منابع انسانی از جمله بخش های مورد نظر در این برنامه ها محسوب می شود.
وی با بیان این مطلب که در نظر داریم تا با استفاده از ICT، عدالت اجتماعی با کیفیت بالا را برای رفاه حال عمومی محقق کنیم، خاطر نشان کرد: گسترش و بسط زبان فارسی در محیط مجازی از جمله برنامه هایی است که با توجه به زمینه های موجود در کشور به صورت جدی مورد پیگیری قرار می گیرد.
معاون وزیر ارتباطات، آموزش منابع انسانی را یکی دیگر از موضوعات مهم ارزیابی کرد و گفت: در همین راستا، پروژه هایی با دانشگاه ها و برخی وزارت خانه ها نظیر وزارت علوم و آموزش عالی به منظور آموزش منابع انسانی به کمک آموزش از راه دور تعریف شده است.
وی ادامه داد: همچنین به منظور بالا بردن بهره وری و ایجاد نظام اداری بر اساس فناوری اطلاعات، برنامه هایی تدوین شده است.
مهندس علی حکیم جوادی با اشاره به اهداف تدوین شده در برنامه پنجم توسعه کشور تصریح کرد: بر اساس این برنامه حرکت به سمت هوشمند شدن فعالیت ها و خدمات از جمله اولویت های ملی محسوب می شود که بر اساس آن وظایف سنگین بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار داده شده است.
وی تأکید کرد: ارایه بخش عمده ای از خدمات در فضای مجازی، تبادل پول الکترونیکی و تحقق کارت هوشمند ملی برای مردم به صورت الکترونیکی از جمله اهداف تعریف شده در این حوزه است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به پروژه های زیرساختی ملی و بین المللی، اظهار داشت: در تلاش هستیم؛ بر اساس برنامه پنجم توسعه کشور، پست الکترونیکی و موتور جستجوی بهتر با پهنای باند بالاتر و شبکه قابل دسترسی برای تمام ایرانیان ایجاد شود.
وی با بیان این مطلب که می خواهیم به سمت مدیریت الکترونیکی پیش برویم، افزود: تدوین استانداردهای ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایجاد پلیس الکترونیکی و بیمه الکترونیکی از جمله تلاش های صورت گرفته در این حوزه است.
وی با اشاره به تشکیل کار گروه ملی فاوا نیز ادامه داد: یک گروه کاری تحت نظر رئیس جمهور و به ریاست دکتر رضا تقی پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل و سیاست گذاری و مدیریت منابع انسانی را به منظور تحقق دولت الکترونیکی در این بخش تدوین می کند.
بر اساس این گزارش، در حاشیه این نشست، کار گروه تخصصی ایران و کره به ریاست علی حکیم جوادی، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد.
در این کار گروه که سعید مهدیون مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات، مدیران و کارشناسان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری اطلاعات و همچنین مدیران بخش های مختلف ICT کره جنوبی حضور داشتند.
تدوین راهبردها، اهداف و برنامه های ایران به منظور توسعه ICT و تبیین زمینه های همکاری میان دو کشور ازجمله موضوعات مطرح شده در این کار گروه است.

نظر شما