شناسهٔ خبر: 3104965 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: نظام نیازمند افراد متخصص، متعهد و کارآمد است

علی افتخاری رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: امروز نظام نیازمند افراد متخصص، متعهد و کارآمد است و با با حفظ حیطه آبرو و حیثیت و شان و منزلت انسانی افراد، اصل شفاف سازی و اطلاع رسانی سریع و دقیق را مقدم بر تمام فعالیت ها می باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی افتخاری در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز روابط عمومی، روابط عمومی را مجموعه ای از اقدامات و تلاش های آگاهانه، سنجیده و برنامه ریزی شده به منظور جلب مشارکت عمومی و کسب تفاهم متقابل بین یک سازمان و گروه های مورد نظر برشمرد و افزود: بر همین اساس و به منظور انجام یک اقدام اصولی و ماندگار، برنامه ریزی هدفمند به عنوان یک اصل بنیادی مورد توجه است. لذا، تلاش می کنیم برنامه های متعددی برای رسیدن به اهداف مورد نظر تدوین و اجرا نماییم.
مهندس افتخاری رئیس جدید مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی با اشاره به نگاه جدید به روابط عمومی و تقدیر از تلاش مدیران پیشین، اظهار داشت: برای پیشبرد اهداف مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارتخانه، کمک به ارتقاء و تعمیق روحیه دینی و اطلاع رسانی شفاف و دقیق و همدلی بین مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی با تمامی واحدهای وزارتخانه مد نظر قرار خواهد گرفت.
وی افزود: بالابردن تحلیل و بینش سیاسی و اجتماعی در روابط عمومی و ایجاد بستر مناسب جهت تسهیل ارتباط تمامی دستگاهها با وزارتخانه، ایجاد جریان منطقی، معتدل و مقتدر در مرکز روابط عمومی، استفاده از ابزارهای نوین و علمی و کارآمد و بکارگیری ارتباطات سالم و مفید جهت نشان دادن چهره فنی و تخصصی و انقلابی و ایثارگری و بطور کلی واقعیات و فعالیتهای تمام بخشهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیروهای خدوم آن از دیگر راهکارها است.
رئیس مرکز همچنین، کمک به ایجاد جو صفا و صمیمیت بین نیروهای خودی و کادر روابط عمومی، ادارات کل روابط عمومی دستگاهها و شرکتهای زیر مجموعه و همکاری همه جانبه با تمامی آنها با تمام گرایشات متعدد تخصصی و خبری، سازماندهی و آموزشهای نوین اطلاع رسانی و ارتباطاتی تا سطوح خاص مدیران و کادر مرکزی روابط عمومی ها جهت بکارگیری در مواقع لزوم را از دیگر برنامه های روابط عمومی اعلام کرد. افتخاری در ادامه اظهار داشت: ایجاد زمینه فعالیتهای مختلف همکاری و همدلی با شورایعالی اطلاع رسانی دولت، صدا و سیما، خبرگزاری ها، روزنامه ها، سایت ها و خبرنگاران و شورای فرهنگی وزارتخانه و بسیج و ایجاد بستر لازم جهت جهاد علمی و شایسته و استفاده از فناوری روز دنیا و ارتباط با دانشگاهیان و صاحب نظران علوم ارتباطات و روابط عمومی در امور مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی را از دیگر راهکارهای پیش روی روابط عمومی برشمرد.
وی همچنین با تاکید بر تضارب و تعامل با دیگر سازمانها و بطور کلی جامعه بزرگ ارتباطات و اطلاع رسانی، اظهار داشت: ارتباط تنگاتنگ با جریانات مختلف و آگاهی از نظر آنان، در کنار انعکاس دیدگاههای خود ضروری است.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، درونگرایی در حیطه وظایف اطلاع رسانی و روابط عمومی را یکی از خطرات بسیار بزرگ برای خانواده روابط عمومی دانست و تصریح کرد: به نظر من، همه افراد، با تمسک به سه اصل مهم اسلام، ولایت و رهبری و اتحاد و همدلی باید همزیستی و همکاری سازنده و صادقانه ای با یکدیگر داشته باشند.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، از دیگر برنامه های این مرکز را شامل جمع آوری و تمرکز اطلاعات و اخبار مربوط به فعالیتها، اقدامات، طرحها و برنامه های وزارتخانه، به منظور تنظیم سیاستهای خبری، تبلیغاتی و اجرای طرحهای انتشاراتی و آماده کردن اذهان عمومی با توجه به خط مشی اعلام نمود و بر ایجاد ارتباط مستمر و هدفمند و سازنده با رسانه های نوشتاری، دیداری و شنیداری، تاکید کرد.
وی در پایان لازمه رسیدن به روابط عمومی مطلوب و داشتن سازمانی آرمانی و دلخواه را علاوه بر تحول بنیادین و محور قراردادن جذب نیروهای نخبه، خدامحوری، دینداری، ولایت پذیری، آرمانخواهی، وامدار نبودن و مجهز بودن به علم و اهل عمل بودن تک تک افراد دانست و نقش آنها را در شفاف سازی و روان سازی فعالیتهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مهم عنوان نمود.

نظر شما