شناسهٔ خبر: 31048623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لباس اصیل ایرانی ابزاری برای مقابله با تهاجم فرهنگی است

مدیر امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مهمترین هدف اجرای جشنواره مد و لباس مقابله با تهاجم فرهنگی و حفظ هویت ایرانی – اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از دبیرخانه چهارمین جشنواره مد و لباس خراسان رضوی، جواد روشندل با بیان اینکه مُد ولباس در جامعه همچون آینه‌ای پیشینه و آینده فرهنگی جامعه را بازنمایی‌ می‌‌کند، گفت: از طریق این آینه هویت فرهنگ خودی را بازسازی می‌کند، از این رو  جشنواره مدولباس خراسان رضوی بستری را  فراهم می‌کند که طراحان مدولباس نوآوری‌های خود را در این عرصه رونمایی کنند و مدیران صنعت پوشاک از این طریق با طرح‌های جدید و نوآورانه آشنا خواهند شد و آنها را برای مصرف کنندگان تولید و ارائه خواهند کرد.

مدیر اجرایی چهارمین جشنواره مد و لباس خراسان رضوی با اشاره به اینکه هر شرکت‌کننده می‌تواند تا 5 اثر خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کند،  تصریح کرد: از جمله اهداف این جشنواره می‌توان به مقابله با تهاجم فرهنگی و حفظ هویت ایرانی – اسلامی در بستر پوشش اجتماع و مُد ولباس ، ترویج عفاف و حجاب اسلامی از طریق طراحی‌های نوین مُد ولباس، معرفی و شناسایی طراحان مُد ولباس، ایجاد فضای مناسب برای معرفی تولیدکنندگان و برندها و فراهم شدن زمینه‌ ارتباط وتعامل بین طراحان وتولیدکنندگان مُد ولباس ایرانی اسلامی برای کارآفرینی و اشتغال را نام برد.

وی با بیان اینکه این جشنواره شامل دو بخش نمایشگاهی و کارگاهی است که هر دو قسمت نیز بخش‌های رقابتی و غیررقابتی دارد، افزود: از جمله معیارهای ارائه آثار به این جشنواره در بخش نمایشگاهی می توان به هماهنگی با اصالت محجوب ایرانی و اسلامی ، نو آوری در طراحی، تزیین و دوخت ، کاربردی بودن اثر و قابلیت تولید انبوه  و اینکه اثر در جشنواره قبلی استان ارائه نشده باشد اشاره کرد.

روشندل افزود: برای افرادی که از پارچه‌های تولید استان استفاده کنند و در آثار خود از لباس‌های سنتی خراسان  نیز الگو برداری کنند امتیاز ویژه ای در نظر گرفته  خواهد شد. از مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره 150 اثر به مرحله نمایشگاهی و رقابتی جشنواره راه پیدا خواهند کرد و برای همه راه‌یافتگان لوح شرکت در جشنواره صادر خواهد شد.

وی اظهار داشت: در بخش کارگاهی نیزکه برای رقابت کارگاهی دانش‌آموزان فعال در عرصه مُد ولباس طراحی‌شده است با مساعدت اداره آموزش و پرورش استان خراسان رضوی ابتدا 40 دانش‌آموز مستعد در زمینه طراحی مُد ولباس شناسایی و به دبیرخانه جشنواره مُد و لباس معرفی می‌شوند،  این دانش‌آموزان در 3 روز رقابت کارگاهی بنا بر موضوع ارائه‌ شده به طراحی و دوخت می‌پردازند.

مدیر اجرایی چهارمین جشنواره مد و لباس خراسان رضوی افزود : علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند اثار خود را تا تاریخ 27 بهمن ماه از ساعت 9 الی 14 به نشانی مشهد، بوستان ملت، مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع)، اتاق 77، دبیرخانه کارگروه مُدولباس استان ارسال کنند و همچنین جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 05136075481 داخلی 267 تماس بگیرند.

وی ادامه داد: این جشنواره از تاریخ 4 اسفند ماه در هتل میثاق برگزار می شود و علاقه‌مندان از ساعت   10 تا 12 و 17 تا 21 تا تاریخ 7 اسفند ماه می توانند از این نمایشگاه دیدن کنند و اختتامیه آن در تاریخ هفت اسفند ماه برگزار خواهد شد و به آثار برتر که توسط هیأت داوران انتخاب خواهد شد جوائز نفیسی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/ 70059

نظر شما