شناسهٔ خبر: 31039532 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پرواز سیمرغ و پروانه‌های جشنواره فیلم فجر در آخرین ایستگاه

تهران-ایرنا- پنجمین و آخرین روز از اجرای ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه ها» در پردیس سینمایی راگا و با حضور جمعی از هنرمندان و فعالان سینمای کودک و نوجوان و دانش آموزان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، پنجمین و آخرین روز از اجرای ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه ها» در پردیس سینمایی راگا و با حضور جمعی از هنرمندان و فعالان سینمای کودک و نوجوان و دانش آموزان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی، گفت: دو سال است که سیمرغ و پروانه ها به عنوان یک ویژه برنامه همزمان با جشنواره فیلم فجر اجرا می شود و خوشحالیم از اینکه شما دانش آموزان به عنوان نویسندگان، کارگردانان یا بازیگران آینده این کشور به تماشای فیلم ها نشستید.
وی افزود: در این مدت پنج فیلم «ضربه فنی»، «آخرین داستان»، «لکنت»، «پاستاریونی» و «بنیامین» در طرح سیمرغ و پروانه ها در سراسر کشور برای دانش آموزان اکران شد و هنرمندانی که عاشقانه برای شما تلاش می کنند در این برنامه حضور یافتند.
ایل بیگی ادامه داد: خوشحالیم که در این طرح برای همه بچه های ایران فیلم های کودک و نوجوان را نمایش دادیم تا بچه ها هم از دیدن فیلم در ایام جشنواره فیلم فجر بی نصیب نباشند و امیدواریم این اتفاق زمینه ساز تولید فیلم های کودک و نوجوان بیشتری باشد.
قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی، درباره انیمیشن «آخرین داستان» نیز توضیح داد: «آخرین داستان» وام گرفته از شاهنامه فردوسی است که یک‌ گروه جوان اثری خوش ساخت و در قد و قامت بین المللی تهیه کرده اند.
در ادامه برنامه نیز عمو مهرداد نوازنده و آهنگساز، ترانه «آهویی دارم خوشگله» و قطعه تیتراژ پایانی سریال «دیوار به دیوار» را نواخت که دومی توسط مهرداد یکتا خوانده شد.
اشکان رهگذر کارگردان انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به همراه عوامل این انیمیشن نیز در ادامه روی سن رفته و مورد تشویق حضار و دانش آموزان قرار گرفتند.
وی فیلم دیدن با دانش آموزان را لذت بخش عنوان کرد و گفت: بخش «سیمرغ و پروانه ها» یکی از جالب ترین فضاهایی بود که در هیاهوی جشنواره فیلم فجر در آن حضور یافتم.
رضا فیاضی که به عنوان مهمانان ویژه در آخرین جشن سیمرغ و پروانه ها حضور داشت، گفت: خوشحالم که امروز اینجا و در بین دانش آموزان هستم. مطمئن هستم اهالی قلم و سینما از میان شما نسل آینده ساز تربیت خواهد شد.
وی افزود: من برای کودکان و نوجوانان زیاد کار کرده ام و «زی زی گولو»، «دنیای شیرین»، «هادی و هدا» و ...از جمله آن هاست. کارم را در حوزه کودک و نوجوان از سال 1355 با مرضیه برومند و رضا بابک شروع کردم.
این بازیگر سینما همچنین شبیه به کاراکتر آقای جمالی در سریال زی زی گولو برای بچه ها صحبت کرد و از نقش آفرینی اش در فیلم «نابغه های کوچک» به کارگردانی بهروز مقصودی در ژانر کودک و نوجوان خبر داد.
لاله اسکندری نیز در این برنامه گفت: عمو قناد و آقای فیاضی بخشی از خاطرات نوجوانی من را با برنامه هایشان رقم زده اند و خوشحالم که امروز در کنار دانش آموزان هستم.
وی ادامه داد: در کودکی و نوجوانی ما کارهای خوبی در سینما و تلویزیون ساخته می شد که اکنون کمتر شاهدش هستیم و برنامه «سیمرغ و پروانه ها» این خلا را تا حدودی جبران می کند. امسال در جشنواره فیلم فجر با فیلم «تیغ و ترمه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد حضور دارم و در جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان هم فیلم داشتم.
در ادامه چارقلوها کیک جشن 40 سالگی انقلاب را روی صحنه آوردند و اشکان رهگذر کارگردان انیمیشن «آخرین داستان» گفت: در هیاهوی جشنواره فیلم فجر اینجا جالب ترین فضایی است که در آن شرکت کرده ام. ساخت این فیلم 9 سال طول کشید و صدای بازیگران مطرح سینمای ایران به شخصیت های انیمیشن جان داده است. امیدوارم از دیدن «آخرین داستان» لذت ببرید.
بعد از بریده شدن کیک توسط لاله اسکندری سرود «ای ایران» با همخوانی حاضران پخش شد و قناد از عواملی که از سه ماه گذشته با همراهی بنیاد سینمایی فارابی برای اجرای ویژه برنامه سیمرغ و پروانه ها تلاش کردند تشکر کرد.
ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه‌ها» با همراهی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان، سازمان سینمایی، دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.
فراهنگ**9246**3009

نظر شما