شناسهٔ خبر: 31036677 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مختارپور: عصر کتابخانه ها به پایان نرسیده است

تهران - ایرنا- «علیرضا مختارپور» دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: تحلیل برخی که گمان می‌کنند عصر کتابخانه‌ها گذشته، غلط است‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، وی روز چهارشنبه در آیین بازگشایی کتابخانه عمومی باباطاهر در منطقه 13 تهران با بیان اینکه در حوزه فرهنگ برخی تحلیل‌های خطا وجود دارد اظهارداشت: گفته می‌شود با ظهور شبکه های اجتماعی دیگر مردم کتاب نمی خوانند یا با استفاده از تلفن همراه و رایانه شخصی،کتاب می خوانند.
وی اضافه کرد: اما به طور مثال در زمان افتتاح یک کتابخانه عمومی در مشهد طی روزهای اخیر، برای ثبت نام و عضویت ازدحام وجود داشت.
مختارپور همچنین گفت: روزی نیست از نمایندگان مجلس، ائمه جمعه، استانداران یا فرمانداران برای افتتاح کتابخانه‌های جدید نامه نداشته باشم.
وی افزود: این استقبال نشان دهنده این است عصر کتابخانه ها به پایان نرسیده است.

**40 کتابخانه آماده افتتاح در کشور
مختارپور همچنین با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 60 کتابخانه در سراسر استان ها ساخته شده گفت: کار ساخت 40 کتابخانه دیگر نیز به اتمام رسیده و تا پایان سال جاری تجهیز و بهره برداری خواهند شد.
وی افزود: هدفگذاری ما در سال 97 احداث 100 کتابخانه بود که تا پایان سال محقق می شود.

** شگفت زدگی رئیس ایفلا از کتابخانه های ایران
دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به سخنان «جان ریچاردز» رئیس کمیته دائمی کتابخانه های عمومی (ایفلا) طی بازدید از چند کتابخانه در ایران اظهارداشت: وی از وضعیت کتابخانه های ما شگفت زده بود.

**کتابخانه پارک شهر بازسازی شد
مختارپور همچنین گفت: بعد از حادثه پلاسکو نهاد کتابخانه ها به طور جدی وضعیت کتابخانه ها را بررسی و 22 کتابخانه که در معرض خطر بود را تعطیل کرد.
به گفته وی، کتابخانه پارک شهر از جمله این کتابخانه‌ها بود که پس از حادثه پلاسکو به منظور بازسازی تعطیل شد.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های های عمومی کشور ادامه داد: این کتابخانه با حفظ سازه قدیمی، بازسازی شد.
مختارپور تاکیدکرد: باوجود مشکلات مالی نشان داده ایم که می شود با همدلی دستگاه‌های مختلف از جمله استانداری‌ها و شهرداران فعالیت های کتابخانه ها را ادامه داد.
به گزارش ایرنا، کتابخانه عمومی باباطاهر در منطقه 13 شهر تهران واقع شده است؛ این کتابخانه با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومان بازگشایی شده است.
تهرام/7244//9343/ 1008

نظر شما