شناسهٔ خبر: 31018757 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

خوش‌خدمتی احمدی‌نژاد به غرب‌گرایان؛ از برجام تا FATF/ ترک جلسات مجمع تشخیص در زمان بحث در مورد لوایح استعماری توسط رئیس فرقه بهار/ اگر لیاقت حمایت از منافع ملی را ندارید از مجمع انصراف دهید

محمود احمدی نژاد رئیس فرقه بهار در آخرین مواضع انحرافی خود با افتخار اعلام کرده است که در زمان رای گیری و بحث در خصوص لوایح جنجالی مربط به گروه اقدام مالی جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام را ترک میکند!

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی-رجانیوز: نمی تواند یک روز هم روی حرف خود بایستد و حداقل در ظاهر تصویر همان احمدی نژاد قدیمی و انقلابی را به نمایش بگذارد. یک روز ادعای ضدآمریکایی بودن میکند و روز دیگر برای اوباما و ترامپ نامه می نویسد، یک روز ادعا می‌کند در انتخابات نامزد نمی شود و روز دیگر شناسنامه بدست وارد خیابان فاطمی می شود، یک روز در برابر نوشتن و امضای برجام سکوت میکند و احتمالا در دل آرزو میکند که کاش او این قرارداد را نوشته بود و روز دیگر که بدعهدی آمریکا مشخص میشود تازه خود را به خیل دلواپسان و انقلابیون می رساند. حالا هم انتقاد میکند که انگلیس‌ستیز است(!) اما در زمان بررسی لوایح استعماری، جلسه مجمع تشخیص را ترک میکند و با مردم فریبی حاضر به اعلام موضع در خصوص آنها نمیشود.
 
به گزارش رجانیوز: محمود احمدی نژاد رئیس فرقه بهار در آخرین مواضع انحرافی خود با افتخار اعلام کرده است که در زمان رای گیری و بحث در خصوص لوایح جنجالی مربط به گروه اقدام مالی جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام را ترک میکند!
 
 توجیه این عمل غیرعقلانی را این دانسته که تصمیم گیری در مورد طرحی که 80 میلیون ایرانی را درگیر میکند باید توسط خود مردم باشد. این اظهارنظر عوام فریبانه به گونه ای مطرح میشود که گویی احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری خود همه طرح های دولت را به رای مردم گذاشته است!  
 
 
تبدیل مباحث تخصصی چون FATF که دارای ظرافت های فراوان سیاسی و حقوقی است به مساله ای عمومی که همه مردم توانایی لازم در خصوص اظهارنظر در آن ندارند از مواضع عوام فریبانه ای است که اصلاح طلبان انجام داده و احمدی نژاد نیز در همان پازل قدم برمیدارد. به عنوان مثال انصاری از اصلاح طلبان تندرو معتقد است در صورت رد لوایح در مجمع تشخیص باید همه پرسی در این خصوص برگزار شود. 
 
رئیس فرقه بهار در حالی خود را واجد صلاحیت در خصوص شرکت در تصمیم گیری در مباحث کلان کشور نمی داند که عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است، مجمعی که وظیفه نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلان نظام و انطباق مصوبات مجلس با آن سیاست ها و تصمیم گیری در وضعیت های اختلافی همچون مباحث FATF را دارد. ادعای وی در خصوص تصمیم گیر بودن مردم در موارد تخصصی را نمی توان از اعتقاد درونی او دانست چرا که نه گذشته او چنین امری را تایید میکند و نه عملکرد فعلی او وعدم انصراف وی از این نهاد تصمیم ساز بر این گذاره صحه میگذارد.
 
احمدی نژاد درحالی در این تصمیم گیری ها شرکت نمیکند و به آن افتخار هم میکند که رهبرانقلاب اعضای مجمع را برای طرح نظرات و کمک به اصلاح امور کشور و حرکت انقلاب منصوب کرده اند، اما وی نه تنها در همین موقعیت خود حاضر به کمک کردن به انقلاب و مردم نیست که مدعی اصلاح کل امور کشور هم هست و بارها تقاضای استعفای بسیاری از مسئولین قوای مختلف کشور را داده است. 
 
سعید جلیلی نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خصوص گفته است: «وقتی مقام معظم رهبری کسی را در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب می کنند برای آن است که آن فرد نظراتش را بگوید و در آن بستر به رهبری کمک کند برای اصلاح امور. نمی‌شود سکوت کنید، گاهی در جلسات باشید، گاهی نباشید، آنجایی که باید حضور داشته باشید حضور نداشته باشید و بعد در نهایت مدعی هم بشوید!»
 
 
گفتنی است احمدی نژاد سال هاست در موارد حساس و تاریخ ساز کشور در زمین غرب گرایان بازی کرده است. به گفته نزدیکانش، وی در دولت خود از تابوشکنان مذاکره با آمریکا بود و از اجازه ندادن رهبرانقلاب برای نوشته شدن ننگ نامه هسته ای به نام دولت خود ناراحت بوده است(گزارش کامل را اینجا بخوانید)
 
او در زمان برجام و تصویب آن در داخل هم با سکوت خود به جریان غرب گرا کمک کرد و اکنون با مشخص شدن نتایج اسفناک برجام در برخی مواضع خود دست به انتقاد از آن میزند تا از قافله عقب نماند. مواضع اخیر وی در خصوص FATF هم از این قاعده پیروی میکند. این مواضع انحرافی در حالی است که با 17 رای از 48 عضو مجمع تشخیص میتوان مانع هزینه تراشی برای ملت ایران شد و با رای و موضع انقلابی جلوی خسارت محضی دیگر برای منافع ملی را گرفت اما او ترجیح میدهد تا با رای ندادن خود به غرب گرایان خوش خدمتی کند.
 
مطالب مرتبط
 
 
 
 
 

نظر شما