شناسهٔ خبر: 3100960 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ایران آماده گسترش همکاری با کره جنوبی است

صاحب‌خبر -
ایران آمادگی گسترش همکاری های خود را در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات با کشور کره جنوبی است.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر رضا تقی پور در دیدار با رئیس کمیسیون ارتباطات کره،ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: سفر هیات کره جنوبی فرصت مناسبی را برای همکاری های دو طرف فراهم کرده است.
وی با بیان این مطلب که امروز بخش زیادی از فعالیت های مخابرات it توسط بخش خصوصی انجام می شود، گفت: توسعه زیرساخت و نظارت بر حوزه ICT بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
وی افزود: در حال حاضر شاخص های ارتباطی و فناوری اطلاعاتی کشور در سطح منطقه از وضعیت خوبی بر خوردار است و علاقمند هستیم از تجربیات سایر کشورها نیز استفاده کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این مطلب که تاکنون هفت نشست در جهت توسعه همکاری ها میان ایران و کره جنوبی برگزار شده است تصریح کرد: ایران برنامه های وسیعی برای توسعه پهنای باند دارد که امیدواریم بتوانیم همکاری های مناسبی در این زمینه با کشور کره جنوبی داشته باشیم.
براساس این گزارش، رئیس کمیسیون ارتباطات کره نیز در این مراسم ضمن بیان این مطلب که تغییرات گسترده ای در زمینه ارتباطات، نسل سوم خدمات ارتباطی در کره صورت گرفته است، گفت: هم اکنون یک سوم درآمد کره جنوبی در زمینه تجارت فعالیت های بخش فناوری اطلاعات بدست می آید و به همین منظور تصمیم داریم تا این بخش را توسعه دهیم.
وی با تأکید بر اهمیت توسعه باند پهن در توسعه ICT، تصریح کرد کره جنوبی بیشترین کاربران باند پهن در جهان را دارد به گونه ای که 97% از جمعیت کشور تحت پوشش این شبکه قرار دارند.
رئیس کمیسیون ارتباطات کره جنوبی گفت: ایران و کره می توانند همکاری های خوبی در زمینه توسعه باند پهن داشته باشند.
وی افزود: همچنین دولت کره جنوبی تجربه خوبی در خصوص توسعه ICT و منابع انسانی در این حوزه دارد که آمادگی دارد تجربیات خود را در اختیار ایران قرار دهد.

نظر شما