شناسهٔ خبر: 3100257 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

مهندس خواجه‌پور: سهام مخابرات سودآور است

مخابرات دومین شرکت دنیا از نظر توسعه مخابراتی است و اگر مردم سهام مخابرات را بخرند قطعا از سودش بهره‌مند می‌شوند.

صاحب‌خبر -
مهندس خواجه‌پور معاون توسعه مدیریت و امور پشتیبانی در گفت‌وگو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: خصوصی‌سازی شیوه‌ای نو در اداره کشور است و باید در نظر داشت، این یک مشارکت عمومی است، اما مساله اصلی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است.
وی در خصوص قیمت سهام مخابرات افزود: این کار تخصصی است و طبق قانون، وزارت‌خانه نمی‌تواند هیچ‌گونه پیشنهادی داشته باشد چرا که تشخیص قیمت پایه، دشوار و تخصصی بوده و بر عهده دیگر نهادها است و ما تلاش می‌کنیم طبق روند قانونی آن جلو رفته و تابع نظر مراکز تصمیم‌گیری باشیم.
وی در عین حال سهام مخابرات را از جمله سهام‌های پرطرف‌دار اعلام کرد و گفت: شرکت‌های مخابراتی در تمام دنیا، از جمله پردرآمدترین شرکت‌ها بوده و در بورس هم همیشه بالاترین رقم‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. طبیعی است که اینجا هم استقبال بسیار خوبی از سهام مخابرات از سوی مردم و شرکت‌های داخلی و خارجی شود.
وی گفت: باید در نظر داشت هر چه خدمات پیشرفته‌تر در اختیار مردم قرار گیرد از بار هزینه‌های دولت بیشتر کاسته می‌شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: از آن جا که بک بون و تمام شبکه‌های اصلی نظیر فیبر نوری، شبکه ماکروویو ، ایستگاه‌های زمینی و امکانات ماهواره‌ای در دست شرکت زیرساخت باقی می‌ماند، مخابرات و دیگر اپراتورها در ازای گرفتن هر نوع سرویس، باید مبلغ آن را به زیرساخت بپردازد.
انتهای پیام

نظر شما