شناسهٔ خبر: 30975129 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

لپ تاپ‌های ۴۰ میلیونی در بازار تهران

در بازاری که این روز‌ها کمتر کسی رغبت به چرخیدن و مرور قیمت‌های پشت ویترین آن را دارد، لپ‌تاپ را باید سردسته کالا‌هایی دانست که با قیمت‌های میلیونی تعرفه‌گذاری شده‌اند.

صاحب‌خبر -

دنیای اقتصاد نوشت: نمونه قیمت از دو برند اپل و مایکروسافت نشان می‌دهد که مرز ۴۰ میلیون تومانی در میان این کالا‌ها ایجاد شده و از نظر ارزش همسان با ماشین پراید تخمین زده می‌شوند. لپ‌تاپ Surface Book ۲- C. را این روز‌ها می‌توان از آن دسته کالا‌هایی دانست که از دنیای ۴۰ میلیون تومانی قیمت‌ها سردرآورده است. یک سایت اینترنتی قیمت ۴۲ میلیون و ۲۹۹ هزار تومانی را برای این لپ‌تاپ ۱۵ اینچی در نظر گرفته است. این مدل که در حال حاضر نمونه بالارده در بین مدل‌های ۲ Surface Book محسوب می‌شود، با پردازنده مرکزی Core i. ۷، ۸۶۵۰ U، رم ۱۶ گیگابایتی، یک ترابایت حافظه داخلی SSD و پردازشگر گرافیکی مجزا ارائه می‌شود. کاربرانی که قصد اجرای برنامه‌های نیمه‌حرفه‌ای و البته تا حدودی حرفه‌ای را داشته یا می‌خواهند بازی‌های کامپیوتری را با کیفیت قابل قبولی بازی کنند، این مدل می‌تواند انتخاب مناسبی برای آن‌ها باشد.

در همین رده قیمت باید به سراغ برند اپل رفت که طبیعتا به دلیل بالا بودن قیمت دلاری محصولاتش در سراسر دنیا قیمت ریالی آن نیز افزایش زیادی داشته است. لپ‌تاپ ۱۵ اینچی اپل مدل MacBook Pro MR ۹۴۲، ۲۰۱۸ یکی از گران‌ترین‌های آلبوم لپ‌تاپ‌های اپل است. قیمت آن ۳۰ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان محاسبه شده و در توضیحات ویژگی‌های برجسته و جذاب آن آمده که در بالای کیبورد یک صفحه نواری لمسی قرار گرفته است که «تاچ‌بار» نام دارد. با این تاچ‌بار می‌توان بعضی ویژگی‌ها و تعدادی برنامه را برای دسترسی سریع‌تر به این قسمت منتقل کرد. این محصول دارای پردازنده گرافیکی Radeon Pro ۵۶۰ X. است که با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی به هرچه روان‌ترشدن عملکرد مک‌بوک پرو کمک فراوانی می‌کند.

با وجود اینکه انتظار می‌رود گران‌ترین لپ‌تاپ‌ها اغلب در میان این دو برند دیده شود، اما باید گفت: برخی برند‌های معمولی نیز لپ‌تاپ‌هایی دارند که قیمت‌های میلیونی برایشان تعیین شده است. به‌طور مثال یک لپ‌تاپ ۱۳ اینچی از برند DELL قیمت ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی دارد یا لپ‌تاپ ۱۷ اینچی از MSI که با قیمت ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. در سوی دیگر این بازار می‌توان آی‌فون‌ها را به تنهایی از جمله محصولاتی دانست که وزنه لوکس‌تر شدن بازار دیجیتال را سنگین‌تر می‌کنند و همین حالا هم مقیاسی غیررسمی است برای بازاریان موبایل که به خریداران آی‌فون به چشم اقشار مرفه بنگرند. آخرین مدل یک گوشی آی‌فون از پایه ۱۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. یک گوشی Apple iPhone XS تک سیم‌کارت ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت این روز‌ها در بازار ایران با قیمت ۱۸ میلیون و ۹۹ هزار تومان به فروش می‌رسد. iPhone XS Max دو سیم‌کارت ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت نیز با کمی اختلاف قیمت ۱۷ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان دارد.

نظر شما