شناسهٔ خبر: 3095722 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

معاون وزیر ارتباطات : شورای پارلمانی وزارت به منظور تعامل بیشتر با مجلس شورای اسلامی تشکیل می شود

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای تعامل بیشتر با مجلس شورای اسلامی و برطرف کردن خلا های قانونی و همفکری با نمایندگان مجلس، شورای پارلمانی وزارت ICT را ایجاد کرد.

صاحب‌خبر - دکتر مرتضی براری در گفت و گو با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برگزاری پنجمین نشست معاون امور مجلس رییس جمهور با معاونین امور مجلس در وزارت ارتباطات گفت: شورای پارلمانی وزارت ارتباطات با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس در وزارت  ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شد تا به منظور تنظیم روابط بهینه بین وزارت و مجلس عمل کند.
معاون امور حقوقی و امور دولت و مجلس ، همچنین از تشکیل کمیته تدوین طرح و لوایح در وزارت ارتباطات خبر داد و گفت: کمیته بررسی و تبیین طرح ها و لوایح در وزارت ارتباطات تشکیل شده است و هر هفته  با حضور مدیران شرکت ها و سازمان های تابعه جلسه دارد تا مسایل قانونی مرتبط، طرح  ها و لوایح تبیین و بررسی شود.
وی حضور مستمر  وزیر ارتباطات  به صورت هفتگی در مجلس را از جمله برنامه های وزارت عنوان کرد و گفت: نگاه ما به مجلس نگاه فرصت محور است .
معاون پارلمانی وزیر ارتباطات با  اشاره به سفر های استانی وزارت ارتباطات و حضور در جلسات استانداران و نمایندگان مجلس هر استان ،  هدف از سفرهای ما به استان تعامل نزدیک با نمایندگان و برگزاری جلسه با فعالان بخشی و دانشگاهی دانست و تصریح کرد: اولویت سفرهای ما استانهای محروم دور افتاده و مقصد سفرهای استانی رئیس جمهوری است و با چهار محور توسعه زیرساختهای ICT مناطق محروم و استانها، اجرای دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات، توسعه شرکتهای دانش بنیان و فضای کسب و کار و همچنین توسعه تولید محتوا و نرم افزارهای کاربردی در استانها حضور پیدا می کنیم.
براری با اشاره به اینکه هر هفته از تعدادی نمایندگان  برای ارائه برش منطقه‌ای برنامه های وزارت ارتباطات دعوت می کنیم افزود: در این جلسات که هر هفته برگزار می‌شود برنامه هایمان را در حوزه انتخابی هر نماینده در اختیارشان می گذاریم و همچنین با حضور در استانها با هماهنگی مجمع نمایندگان به صورت هفتگی برش استانی وزارت ارتباطات را در آن جلسات تبیین می کنیم و در این راستا وزیر ارتباطات در هفته دولت به 10 استان سفر داشته اند و کارهای خوبی در این سفرها انجام شده است.
وی در پایان توسعه همکاری بین دولت و مجلس را از جمله اولویت های وزارت ارتباطات خواند و گفت: نگاه ما در معاونت پارلمانی وزارت ارتباطات به سه قوه کشور به عنوان فرصت برای ارتقا این وزارتخانه است.

نظر شما