شناسهٔ خبر: 3094457 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

سرپرست معاونت سیاست گذاری و اعتبار بخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران، خبر داد: واگذاری نخستین شناسه شیء (OID)

نخستین شناسه شیء (OID) که امکان شناسایی در فضای مجازی را فراهم می کند به یکی از شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات در اصفهان واگذار شد.

صاحب‌خبر -

مهندس فروزنده دوست،‌ سرپرست معاونت سیاست گذاری و اعتبار بخشی در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: شناسه شی (OID-Object Identifier) یک روش کدگذاری استاندارد بین‌المللی برای تمایز اشیاء است که با همکاری سازمان جهانی استاندارد (ISO) و اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) تعیین شده است.

وی افزود: این شناسه بمنظور شناسایی منحصر بفرد نهادها و موسسات دولتی و غیردولتی، طرحها وپروژه ها، محصولات و خدمات در فضای مجازی استفاده می شود.
فروزنده دوست در خصوص دیگر ویژگی های این سیستم گفت: شناسایی اشیاء در شبکه ملی سلامت و کاربرد در نظام سلامت، کاربرد در اعتباربخشی گواهینامه، پروانه و یا تائید نمونه از جمله ویژگی های استفاده از این نوع شناسه ها محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: از سایر کاربرد های این شناسه می توان به مواردی چون تمایز اشیاء در شبکه ملی اطلاعات و سایر شبکه های خصوصی اشاره کرد.

سرپرست معاونت سیاست گذاری و اعتبار بخشی با بیان این مطلب که تا کنون، این سامانه مورد استقبال بسیاری از شرکت ها و نهادها قرار گرفته تصریح کرد: علامندان جهت درخواست شناسه شی متقاضیان می توانند به آدرسwww.oid-info.ir مراجعه و درخواست خود را به صورت برخط ارائه کنند.

انتهای پیام

نظر شما