شناسهٔ خبر: 30944211 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه بیرجند:

ایجاد اختلاف در جامعه توطئه دشمن است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: ایجاد اختلاف در جامعه با عنوان دین، مذهب، قومیت یا زبان از توطئه های دشمن است تا جامعه اسلامی ما از تولید فکر باز بماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه های نمازجمعه بیرجند همزمان با 12 بهمن سالروز ورود امام راحل به میهن اسلامی و آغاز دهه فجر افزود: این ما هستیم که باید در مقابل توطئه های دشمن هوشیار باشیم و آنها را خنثی کنیم.
وی اظهار داشت: دشمن با ایجاد تروریست با عنوان مذهبی از سال ها قبل وهابیت، طالبان، سپاه صحابه، داعش یا گروه های منحط دیگری را پرورش داده و هدفش علاوه بر تخریب شهرها، هتک ناموس و کشتار مسلمین توسط مسلمانان این است که افکار عمومی در سطح جهان به اسلام نزدیک نشود و این مهمترین هدف دشمن است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر همه مسائل دیگر را کنار می گذاشتیم تا به عنوان الگو برای اینکه محصول سالم انقلاب را به دنیا ارائه می دادیم آن وقت پیروزی های ما بیشتر از این بود.
وی افزود: الان هم در شرایط خوبی هستیم هرچند دشمن این بازی ها را برای منحرف کردن افکار عمومی انجام می دهد اما در دنیا انسان های متفکر و اندیشمند زیاد هستند و بیش از آنکه تحت تاثیر اینگونه پارازیت های انحرافی قرار گیرند تحت تاثیر انقلاب اسلامی ما هستند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: انسان های متفکر، انقلاب ما را براساس اسلام شناسی و علم شناسی بررسی می کنند به همین دلیل کسانی که به این منطقه آمده و به قول خودشان هفت تریلیون دلار هزینه کردند که اینجا بمانند امروز می بینیم که ایالات متحده آمریکا در حال فرار از سوریه و غرب آسیاست.
وی گفت: چون انسان های اندیشمند در همه جای دنیا هستند و ممکن است ما اینجا دچار سستی باشیم اما کسانی که دل به این انقلاب دادند و در هسته مقاومت مقابل استکبار جهانی و صهیونیسم هستند به انقلاب و ارزش های انقلاب نگاه می کنند.
امام جمعه بیرجند اظهار داشت: کسانی که می گفتند بشار اسد در سوریه نباید باشد امروز چه شد؛ هسته های مقاومت در هر بخش چه در لبنان و چه فلسطین مظلوم، بحرین،عراق و ... تشکیل شده است.
وی گفت: در کشورهای اروپایی آنچه امروز به عنوان جلیقه زردها در فرانسه پیدا می شوند و از هیچ چیز فروگذار نمی کنند و مقاومت می کنند چون می گویند در مقابل سیستم لیبرال سرمایه داری باید با تمام توان بایستیم و این تفکر را از انقلاب اسلامی گرفته اند و این صدور انقلاب اسلامی است.
وی افزود: خداوند متعال شرایط انقلاب اسلامی را که همان اسلام ماست نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش در مقطعی عنایت فرمود که مکتب های شرقی و غربی به بن بست رسیدند و با رسوایی هایی که چه در مکتب کمونیسم و چه در مکتب لیبرالیسم پیش آمد دیگر حرفی برای گفتن نداشته و ندارند و تنها اسلام حرف برای گفتن دارد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: ما در انقلاب اسلامی حرف های زیادی گفتن داریم اما دشمن هم در حوزه شیطنت بسیار قوی است و در سیستم های تبلیغاتی مجهز است.
وی گفت: دشمن فرصت فکر کردن را از جامعه می گیرد و همانطور که بارها خودش گفته همه گزینه ها را روی میز دارد و همه کارهای دشمن برنامه ریزی شده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ترور شخصیت های فهیم، آگاه، انسان شناس و مکتب شناس را از کارهای دشمن ذکر کرد و افزود: دشمن مغز مطهری ها و بهشتی ها را هدف قرار می دهد و 17 هزار نفر از انسان های صالح، اندیشمند و کارآمد را از صحنه خارج می کند.
وی گفت: دشمن صبر کرده تا مغزها را ترور فیزیکی یا ترور شخصیتی کند و فرصت فکر کردن را از جامعه بگیرد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: دشمن بعدها جنگ را برای سلطه گری و همچنین گرفتن کارآمدترین های کشور از صحنه بر ما تحمیل کرد و باز هم به این اکتفا نکرده و با ایجاد اختلاف در جامعه به دنبال اهداف خود است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: انسان ها معدن هستند و تا ذخایر معدن تبدیل نشود فرقی بین سنگ معدن با سنگ معمولی نیست.
امام جمعه بیرجند افزود: انسان ها که معدن مختلف هستند هریک با دیگری تبادل و هر کدام از استعداد یکدیگر استفاده کنند تا همه ظرفیت ها شکوفا شود اما لازمه این تبادل، جامعه است.
وی لازمه جامعه را قانون دانست و بیان کرد: لازمه قانون حکومت است و هیچ مسئله ای در دین به اندازه حکومت اهمیت ندارد چون در سایه حکومت است که همه استعدادهای بشر رشد می کند و گرنه ضایع می شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: آنچه در تاریخ مشاهده می شود این است که حکومت ها براساس انگیزه های گوناگون انحرافی با اسم ها و القاب فریبنده متعدد برای انواع سوءاستفاده ها تشکیل می شود چون نه حکومت ها حکومت هستند و نه قانون آنها در راستای علم و عقل است.
وی اظهار داشت: قانون در حکومت باید قانونی باشد که خداوند بزرگ که عالم به نیاز بشر است ایجاد کرده و به وسیله انسان های صالح انجام شود و مسئله حکومت از ضروریات دین است.
7559*3028

نظر شما