شناسهٔ خبر: 30933635 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

گزیده اخبار سیاسی شبستان در هفته ای که گذشت

وام ۳۰ میلیونی ازدواج/دستگیری اخلالگران سازمان یافته/ اعلام رسمی SPV

دستگیری اخلالگران سازمان یافته، اعلام رسمی ساز و کار مالی اروپا، وام ۳۰ میلیونی ازدواج، فوت دبیر کل حزب موتلفه، ۱۵ بهمن، جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی بهداشت از جمله گزیده سیاسی شبستان در هفته گذشته بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، دستگیری اخلالگران سازمان یافته، ضد و نقیض ها در مورد ساز و کار مالی اروپا، وام ۳۰ میلیونی ازدواج، فوت دبیر کل حزب موتلفه، ۱۵ بهمن، جلسه  رای اعتماد به وزیر پیشنهادی بهداشت از جمله گزیده سیاسی شبستان در هفته گذشته بود که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

ساز و کار ویژه مالی اروپا و ایران به صورت رسمی عصر امروز اعلام می شود

«سیدعباس عراقچی» پس از اعلام ثبت رسمی کانال ویژه مالی اروپا و ایران از سوی یک شبکه خبری آلمانی در گفتگو با بخش خبری نیمروزی شبکه یک سیما با اشاره به اینکه این سازوکار برای مبادله شرکت‌های اروپایی با ایران به منظور مقابله با تحریم ها، رسماً توسط سه کشور اروپایی اعلام می شود، گفت: «ساز و کار جدید اروپا برای مقابله با تحریم‌های امریکا عصر امروز (پنجشنبه 11 بهمن) به صورت رسمی اعلام می شود.»

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان اینکه پس از اعلام این این ساز و کار «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای حمایت خود را از آن اعلام کند، گفت: «شکل گیری الگوی تجاری، عملیاتی شدن و تشکیل مکانیزم مشابه چنین سازوکاری در ایران مدتی طول می کشد.»

وی با اشاره به اینکه هدف از ایجاد این ساز و کار مقابله با تحریم های آمریکا است، ادامه داد: «اروپا چندین ماه است که در حال طراحی و شکل گیری این ساز و کار مالی است و ​مجموعه دریافتی و پرداختی ایران با اروپا وارد این ساز و کار و پرداخت‌ها و دریافت‌ها پا به پا می شود.»

 

واکنش ایران به تحولات اخیر بحرین

«بهرام قاسمی» تأیید حکم حبس ابد برای شیخ علی سلمان از رهبران میانه رو مخالفان و دو نفر دیگر از معترضان میانه رو بحرینی در دادگاه فرجام بحرین را محکوم کرد و در این ارتباط اظهار کرد: صدور حکم ظالمانه به اتهامات واهی علیه ایشان، نشان می‌دهد که حکومت بحرین با اتکاء به حمایت چند کشور خارجی، برنامه حذف هر گونه صدای اعتراض مسالمت آمیز در کشور را دنبال می‌کند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه با انتقاد از سکوت جامعه بین المللی در قبال اقدامات غیرانسانی حکومت بحرین و نیز با اشاره به موضع ریاکارانه آمریکا، ادامه داد: آمریکا با فروش تسلیحات و حمایت سیاسی کامل از حکومت بحرین برای سرکوب مخالفان چراغ سبز نشان داده است.

 

دستور رئیس جمهوری برای بسیج امکانات جهت رسیدگی به مشکلات سیل زدگان

حجت الاسلام «حسن روحانی»، رئیس جمهوری پس از اخذ آخرین گزارش‌ها از وضعیت جاری شدن سیل و آبگرفتگی در شماری از استان‌های جنوبی و غربی کشور، به وزیر کشور دستور داد همه امکانات لازم در سطح استان‌های سیلزده و مناطق همجوار برای مدیریت مشکلات ناشی از سیل، کاهش خسارات و هر گونه کمک لازم به سیلزدگان بسیج شوند.

 

روحانی همچنین از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور خواست تا ضمن تشکیل ستادی متشکل از مسؤولان وزارتخانه‌های نیرو و کشاورزی، ستاد مدیریت بحران و سایر دستگاه‌های مرتبط؛ روند مدیریت سیلابها و حوزه‌های آبگیر، و همچنین رسیدگی به مناطق سیل زده از نزدیک نظارت و مدیریت شود.


به همین منظور و به نمایندگی از سوی رئیس جمهور، دکتر محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور به همراه تعدادی از مسؤولان دستگاه‌های خدماتی و امدادی حاضر در ستاد مذکور، عازم مناطق سیل زده خواهد شد.

 

افتتاح سه هزار و ۲۵۶ پروژه با مشارکت سپاه در دهه فجر

سردار «رمضان شریف» در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: همزمانی گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با ایام فاطمیه فجر امسال را به فجر فاطمی بدل کرده است، ملت ما به برکت انقلاب اسلامی توانست یک حکومت وابسته و فاسد را کنار بگذارد و به یکی از شعارهای خود یعنی استقلال دست پیدا کند.

 

سخنگوی سپاه و رییس کارگروه سپاه و بسیج ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در بخش دیگری از بیانات خود با بیان اینکه ملت ما در چهل سال گذشته علیرغم تمام توطئه ها توانسته است تحت فرامین رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پیشرفت های شگرفی را در تمام عرصه ها به دست آورد، افزود: نکته حایز اهمیت در موضوع پیشرفت های انقلاب اسلامی آن است که ما در سایه تحریم های دشمن این پیشرفت ها برای ما جهشی بود که در بسیاری از رشته ها ایران را جزو کشورهای برتر دنیا قرار داده است.

 

جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی بهداشت ۱۵ بهمن برگزار می شود

«بهروز نعمتی» درگفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان دوشنبه (۱۵بهمن) برگزار می شود.

 

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبق آئین نامه مجلس بعد از معرفی وزرا پیشنهادی توسط رئیس جمهور، مجلس ده روز فرصت برای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی دارد.

 

دبیر کل حزب موتلفه دار فانی را وداع گفت

«محمد نبی حبیبی» دبیر کل حزب موتلفه اسلامی صبح امروز بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

 

محمدنبی حبیبی در سال ۱۳۲۴ در روستای باغخواص ورامین به دنیا آمده بود، وی فارغ‌التحصیل جامعه شناسی از دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد بود. وی استانداری تهران، فارس، خراسان را در کارنامه سوابق خود دارد و در دوره‌ای به عنوان شهردار تهران مسئولیت مدیریت شهری را بر عهده داشت.

 

رایزنى تلفنی وزیران امور خارجه ایران و روسيه

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران و «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه فدراسیون روسیه امروز دوشنبه ۸ بهمن ماه در گفتگویی تلفنی در خصوص روابط دو جانبه، مسائل منطقه ای و آخرین تحولات در ونزوئلا رایزنی و تبادل نظر کردند.

 

وام ازدواج در سال ۹۸ به ۳۰ میلیون تومان افزایش می یابد

«حسین رضازاده» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: طبق مصوبه امروز کمیسیون تلفیق وام ازدواج جوانان در سال 98 از 15 میلیون تومان برای هر یک از زوجین به 30 میلیون تومان برای هر یک از زوجین افزایش می یابد.

 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 اظهار داشت: همچنین مقرر شد نحوه بازپرداخت این وام در اقساط 60 ماهه (پنج ساله) باشد.

 

ضد و نقیض ها در مورد ساز و کار مالی اروپا

ساز و کار ویژه مالی اروپا این روزها به اخبار تاپ رسانه های جهان تبدیل شده و برخی از رونمایی آن می گویند و برخی از اجرایش.

 

در حالی که بلومبرگ امروز از رونمایی این کانال مالی خبر داده، اسپوتنیک اعلام کرده که اجرای آن یک ماه به طول می انجامد.

 

بنابراین گزارش، صبح امروز بلومبرگ در خبری نوشت: بیانیه آغاز به کار سازوکار ویژه اتحادیه اروپا (SPV) برای تداوم روابط مالی و تجاری با ایران پس از طرح و تصویب در جلسه امروز اعضا اعلام می شود.


طبق این خبر، ️مذاکرات بر سر واژگان بیانیه اتحادیه اروپا در آخرین لحظات همچنان ادامه داشته و بر اساس پیش نویسی که به رویت این شبکه آمریکایی رسیده، این اتحادیه از ابتکار عمل انگلیس، فرانسه و آلمان استقبال کرده و آن را تاثیری مثبت بر روابط تجاری و اقتصادی با ایران و مهم تر از همه زندگی مردم ایران می داند.
 

دستگیری اخلالگران سازمان یافته

سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان آذربایجان شرقی با مجموعه اقدامات اطلاعاتی پیچیده و فنی ، شبکه سازمان یافته اخلال در نظام تولیدی کشور در حوزه صنعت پلاستیک را شناسایی و متلاشی کردند این شبکه با تشکیل شرکت های تعاونی سهمیه ویژه واحد های تولیدی را به دلالان و شرکت های بازرگانی می فروختند و تولید کنندگان ناچار به خرید مواد اولیه خود با قیمت گزاف از بازار سیاه می شدند. 


فروش  146 هزار تن مواد اولیه پتروشیمی به ارزش 5800 میلیارد ریال  به دلالان بخشی از فعالیت 3 ساله شبکه اخلال در صنعت پلاستیک بوده است.

 

وزارت اطلاعات در این زمینه  2 متهم اصلی را به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور دستگیر و با حکم قضایی بازداشت کرد و 7 نفر نیز احضار شدند./

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما