شناسهٔ خبر: 3093001 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران خبر داد: تبدیل ایران به هاب ارتباطی منطقه

با افتتاح بزرگراه ارتباطی ایران و اروپا، ترانزیت ارتباط بین الملل از مسیر ایران محقق و کشورمان به هاب ارتباطی منطقه تبدیل خواهد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمد حسن نامی در حاشیه بهره برداری از طرح های زیرساختی کشور در جمع خبرنگاران ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: یکی از پروژه های مهم زیرساختی که امروز با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید، پروژه ترانزیت ارتباط بین الملل بود.
وی افزود: با بهره برداری از این پروژه، علاوه بر تبدیل شدن ایران به هاب ارتباطی منطقه، درآمدزایی مناسبی برای کشور نیز محقق خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: همچنین این پروژه امکان حضور موثرتر و پررنگ تر در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های بین المللی را فراهم می کند.
وزیر ارتباطات با بیان این مطلب که ایران به عنوان یکی از کشورهای امن و با ثبات این ظرفیت را دارد تا ارتباطات بین الملل را منتقل کند تصریح کرد: فعالان این حوزه در سطح دنیا به دنبال منطقه ای امن برای انتقال ارتباطات بین الملل هستند و با توجه به کنسرسیومی که پیش از این ایجاد شده است، بستر لازم در این خصوص فراهم می شود.
وی ادامه داد: در این کنسرسیوم، ایران بیشترین سهم را دارد و بیشترین مسیر فیبرنوری در این پروژه توسط کشورمان آماده شده و در همین راستا، بیشترین درآمد در این بخش متعلق به ایران خواهد بود.
دکتر محمد حسن نامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمادگی متخصصان فناوری اطلاعات کشورمان برای حفاظت از ایران در مقابل حملات احتمالی اینترنتی اظهار داشت: به واسطه بهره برداری یکی دیگر از پروژه های زیرساختی، امکان کنترل مسیرهای ارتباطی به منظور افزایش ضریب امنیت و کاهش احتمال حملات اینترنتی و بد افزارها فراهم شده است.

وی با بیان این مطلب که امروز پنج هزار کیلومتر فیبرنوری به دیگر زیرساخت های ارتباطی کشور افزوده شده است گفت: این زیرساخت ها، زمینه توسعه و رشد اقتصادی ایران و افزایش سهم ارتباطات در تولید ناخالص داخلی(GDP) را فراهم می کند.

نظر شما