شناسهٔ خبر: 30926362 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

فراستی سرانجام یک فیلم را پسندید!

مسعود فراستی در برنامه شب گذشته «هفت» از فیلم «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی به نیکی یاد کرده و آن را فیلم خوبی دانست. او این اتفاق را شوک برنامه «هفت» دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دومین قسمت از برنامه سینمایی «هفت» با اجرای محمدحسین لطیفی، چهارشنبه ۱۰ بهمن همزمان با نخستین روز از برگزاری سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

در بخشی از این برنامه، محسن یزدی، مدیر مرکز فیلم مستند سوره و نغمه دانش، فعال رسانه‌ای به بررسی حواشی پیش آمده در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر پرداخته‌اند که بخشی از آن بر سخنان فاطمه معتمدآریا و واکنش‌های تند پس از آن متمرکز بود.

دانش با انتقاد از برخورد غیراخلاقی و فحاشی به این بازیگر گفت: «اگر افرادی به سخنان خانم معتمدآریا معترض هستند و جای آن را در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نمی‌دانستند و ما هم با بخشی از آن هم دل هستیم ولی فحاشی کردن به ایشان را نمی‌پسندم، نکته دیگر اینکه چرا هر فردی را با هر حرکتی در انتهای طیف مخالفت با نظام قرار می‌دهیم، فکر می‌کنم که اینطوری اتفاق خوبی رخ نمی‌دهد.»

یزدی نیز نظر خود را اینچنین مطرح کرد و علت واکنش‌های تند را سخنان چالش برانگیز معتمدآریا دانس و تاکید کرد: «به کار بردن واژه‌هایی مانند مسندنشین و اینکه ۴۰ سال است نگذاشتند من کار کنم واکنش برانگیز است و چنین واکنش‌هایی را که شاهد بودیم در پی داشته است.»

در ادامه این برنامه، مسعود فراستی و سعید قطبی‌زاده به نقد فیلم‌های روز نخست جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، پرداختند.

فراستی در ابتدای این بخش خطاب به بینندگان گفت که یک خبر خوب برایتان دارم و ادامه داد: «من امروز یک فیلم خوب دیدم، می خواهم تعلیق همه را به هم زده و به چند نفر که فیلم خوبی ساختند تبریک بگویم، من امروز کاملا از این فیلم تعجب کردم. به نیما جاویدی کارگردان، نوید محمدزاده بازیگر، رامین کوشا آهنگساز و تهیه کننده و عوامل دکور تبریک می‌گویم. نام فیلم را نمی برم تا به موقع‌اش که نقد اساسی روی آن برویم، این شوک «هفت» امسال بود.»

با نام‌هایی که فراستی یاد کرد، فیلمی که توانسته در جشنواره سی و هفتم نظر او را جلب کند، «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاوید با بازی پریناز ایزدیار و نوید محمدزاده است.

۵۷۲۴۳

نظر شما