شناسهٔ خبر: 3091877 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

سرپرست اداره کل بین الملل و مطالعات راهبردی خبر داد: برگزاری نخستین جلسه آمادگی برای کنفرانس سران مختار

نخستین جلسه آمادگی کشور های عضو APT برای کنفرانس سران مختار سال 2014 در فروردین ماه سال 1392 در کره جنوبی برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

احمد جان بزرگی، سرپرست اداره کل بین الملل و مطالعات راهبردی در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در این جلسه ساختار، شرح وظایف و مسئولین جلسات آمادگی فوق تعیین شده و فعالیت خود را تا برگزاری کنفرانس سران مختار و حتی در طی کنفرانس فوق که مهمترین کنفرانس سیاستگذاری در اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) محسوب می شود، ادامه می دهند.

وی افزود: انتظار می رود کشورهای عضو APT در مجموع چهار جلسه آمادگی برای کنفرانس سران مختار برگزار کنند.
سرپرست اداره کل بین الملل و مطالعات راهبردی خاطر نشان کرد: ایران، شش سند در خصوص ساختار و شرح وظایف اجلاس و نیز فعالیت های در حال انجام در گروه های کاری اتحادیه به این اجلاس ارسال کرده است.
وی تصریح کرد: بر اساس سیاست های کلان تعریف شده از سوی معاون فناوری و امور بین الملل وزارت ارتباطات و در راستای حضور موثر در مجامع بین المللی به منظور تحقق شعار " صحنه گردانی بین المللی"، اداره کل امور بین الملل و مطالعات راهبردی وزارت با سیاست گذاری و برنامه ریزی در سطح سازمان ها و شرکت های وزارت با آمادگی کامل و اعزام نمایندگان در این کنفرانس ،حضوری فعال خواهند داشت.
احمد جان بزرگی با اشاره به سیاست های کلان تعریف شده در این بخش گفت: کسب جایگاه ممتاز و تعامل سازنده و اثرگذار در روابط بین الملل از طریق مشارکت موثر و نقش آفرین در عرصه های بین الملل و منطقه ای تخصصی از جمله سیاست های کلان مشخص شده در وزارت ارتباطات است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم در خصوص حضور پر رنگ در این نوع از کنفرانس ها حفظ و صیانت از منافع ملی در حوزه های راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در سند چشم انداز 20 ساله کشور تبیین شده، است.

انتهای 

نظر شما