شناسهٔ خبر: 30916614 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

افتتاح 1070 طرح عمرانی در دهه فجر وجود 2 هزار و 500 پروژه نیمه تمام در استان

استاندار فارس با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام استان فارس افزود: در حال حاضر 2 هزار و 500 پروژه نیمه تمام در

صاحب‌خبر -

استاندار فارس با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام استان فارس افزود: در حال حاضر 2 هزار و 500 پروژه نیمه تمام در استان فارس وجود دارد که بهره‌برداری از این تعداد طرح عمرانی در کوتاه مدت سخت است.

به گزارش ایلنا، عنایت‌الله رحیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب برگزار شد، گفت: به‌مناسبت دهه‌ فجر در شهر شیراز سردخانه هزار و 100 تنی شهرک صنعتی، ایستگاه مترو امام حسین(ع)، تقاطع غیرهمسطح امیبرکبیر و تقاطع جوادیه افتتاح می‌شود.

استاندار فارس با بیان اینکه یک‌هزار و ۷۰ طرح عمرانی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی به مناسبت دهه‌مبارک فجر و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها بیش از سه هزار و 40 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

رحیمی تصریح کرد: همچنین در سطح استان فارس نیز کارخانه نوین آبان فن‌آور با تولید مبدل‌های حرارتی، بزرگراه مرودشت- دروزن و بیمارستان قائمیه از پروژه‌های شاخص است که به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار فارس با بیان اینکه در دهه فجر وزیرصنعت به فارس سفر می‌کند، افزود: در این سفر نیز کارخانه فولاد و کارخانه تولید کاغذ در خرامه کلنگ‌زنی و کارخانه سیمان خاکستری نی‌ریز و فاز چهارم کاشی پاسارگاد سرام آباده نیز افتتاح می‌شود.

وی از مردم استان فارس برای حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن،دعوت کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب است یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای دولتی به مناسبت دهه مبارک فجر در شیراز افتتاح می‌شود.

رحیمی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در زمینه معیشت و اشتغال است بیان کرد: معتقدیم اگر قرار است موضوع معیشت مردم را به سامان برسانیم باید بدانیم هم تاثیر می‌پذیریم و هم اثر می‌گذاریم.

استاندار فارس در مورد عملکرد مدیران استانی گفت: در دولت یازدهم و دوازهم بیشتر مدیران مدیریت‌محور بودند و بر مبنای مقدورات تلاش‌های خوبی را در استفاده از توانمندی‌های استان فارس داشتند.

رحیمی ادامه داد: همه منتظر این هستند که تغییرات تبدیل به احسنت شود و با ارزیابی صورت گرفته بدون شک مدیرانی که دارایی توانایی بالا هستند در ادامه کار با هم کار می‌کنیم و انتظار ما بر این است عملکرد آنها بهتر از گذشته مشکلات را حل کند.

رحیمی خاطر نشان کرد: با شناختی که از بدنه مدیریتی و کارشناسی استان فارس دارم به صورت از نیروهای کارآمدتر بهره‌ می‌گیریم و در اولین فرصت فرماندار شیراز و معاونت‌های استانداری نیز تعیینن تکلیف می‌شود.

رحیمی گفت: در این زمینه ناظران صنعت و تاق اصناف را به کار گرفتیم و تعزیزات حکومتی نیز به شدت وارد شده و با افرادی که کم‌فروشی می‌کنند برخورد می‌شود.

به گفته وی همچنین پروژه‌هایی که بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند آنها را زودتر به نتیجه برسیم.

رحیمی با اشاره به باغ موزه مشاهیر و تالار مرکزی شیراز گفت: سرعت پروژه موزه مشاهیر مناسب است، اما از پیشرفت پروژه تالار مرکزی شیراز که 20 درصد بیشتر پیشرفت ندارد، راضی نبوده و معتقدیم باید بخش خصوصی را در اجرای این طرح مشارکت داد.

استاندار فارس در مورد طرح حرم مطهر شاهچراغ(ع) بیان کرد: این موضوع در دستور کار معاونان وزارت راه و شهرسازی است و آماده‌ایم بعد از نهایی شدن با همکاری دستگاه‌های متولی در استان فارس موضوع توسعه بهسازی و مناسب‌سازی محیط اطرف را قرار دهند.

وی افزود: حمایت از بنگاه‌های موجود و پیگیری طرح‌های اثرگذار منطقه‌ای نیز در دست اقدام است که امیدواریم در این زمینه طرح‌هایی از جمله آزادراه شیراز- اصفهان و راه آهن شیراز به بوشهر را بهره‌برداری برسانیم.

استاندار فارس در مورد وضعیت باغ‌های قصرالدشت گفت: معتقدم در چهار سال گذشته تخریب خاصی در این باغ‌ها به عنوان ریه تنفسی شهر شیراز نداشتیم و تنها در گروه یک نیز دو مورد تغییر کاربری بوده که در پی آن 85 درصد مالکیت باغ در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد تا آن را حفظ کند.

رحیمی افزود: سیاست ما این است باغ‌های شهری را حفظ کرده و فضای سبز را توسعه دهیم و تمایلی نیز برای تغییر کاربری‌ها نداریم و معتقدیم باید تغییر کاربری توسط شهرداری‌ها مطرح شود و استانداری نیز در این زمینه ورود نمی‌کند.

انتهای پیام

نظر شما