شناسهٔ خبر: 30914298 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گزارشی از تغییر تاکتیک معاندان در سیستان و بلوچستان؛

ترقه بازی دشمنان در آستانه چهل سالگی انقلاب/ وقتی انشقاق در صفوف نیروهای مسلح هدف اول دشمن در جنوب شرق می شود

مخالفان و معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران با تغییر تاکتیک و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال انشقاق در صفوف نیروهای مسلح هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، سیستان وبلوچستان مساحتی بیش از 180 هزار کیلومتر دارد که 19شهرستان را در دل خود جای داده است و هر شهرستانش دارای ظرفیت و استعداد بالقوه و بالعفل خاص خود است که یکی از بارزترین ظرفیت های آن تعدد اقوام است. این استان به دلیل چهارفصل بودن و داشتن نعمات خدادادی، طبیعی و گردشگری فوق العاده خود میزبان خوبی برای سایر هم وطنان از سراسر کشور است که قصد دارند سرمایه های خود را دراین استان استراتژیک پس اندازی ایمن کنند.

در کنار ظرفیت های موجود، همجواری با دو کشور ضعیف در تامین امنیت و حفاظت از مرزهای خود موجب شده تا حیاط خلوتی برای تروریست ها و معاندان نظام در داخل خاک این دو کشور و در همسایگی امن ترین کشور خاورمیانه ایجاد شود که هر روز با یک نقشه جدید و مکری دیگر به دنبال ایجاد تفرقه و فضای رعب و وحشت در این گلوگاه حساس کشور هستند.

یکی از سخیف ترین حربه های دشمن در ایجاد تفرقه میان مردم؛ بمب گذاری و حمله عوامل انتحاری به صفوف نمازگزاران و عزاداران شیعه و سنی سیستان و بلوچستان بوده است که نمونه آن در حملات انتحاری به نمازگزاران مسجد حضرت علی ابن ابیطالب(ع) و مسجد جامع زاهدان و همچنین عزاداران چابهاری در روز تاسوعای حسینی بود.

حادثه تروریستی چابهار در ساعت۱۰:۳۰ صبح در نزدیکی مسجد امام حسین (ع) و میدان فرمانداری چابهار توسط پسمانده‌های گروهک ترویستی جندالشیطان به وقوع پیوست که طی آن 35 زن و مرد و کودک خردسال، شهید شیرین شهادت را چشیدند و 95 فرد دیگر رخت جانبازی به تن کردند.

در آن روزها قصد دشمن کمرنگ کردن اعتقادات مذهبی مردم استان بود اما چنان سیلی محکمی خورد که دیگر توان رخ نمایی دراین حوزه پیدا نکرد و همین امر جرقه ای برای تغییر مواضع و ضربه زدن به نظام از محوری دیگر شد.

از این دست اقدامات کور و بزدلانه در تاریخ سیستان وبلوچستان به تعدد ثبت شده است اما هیچ یک از آنها نه تنها خللی در مواضع مردم ایجاد نکرد بلکه موجب شد تا صفوف وحدت و همدلی شان پیوسته تر و دست هایشان گره کرده تر شود و این مدعا در راهپیمایی های 22بهمن، 9 دی و ایام الله های دیگر به وضوح قابل مشاهده است که هر بار سوء قصدی به امنیت استان انجام شد حضور در صحنه سیاسی شیعه و سنی نیز پررنگ تر جلوه نمایی کرد.

پس از ناکامی دشمن از ضربه زدن به اعتقادات مذهبی مردم استان، حمله به نظامیان در دستور کار قرار گرفت که آذرماه سال جاری یک عامل انتحاری به وسیله حجم زیادی ماده منفجره قصد ورود به یکی از پاسگاه های نیروی انتظامی داشت اما شجاعت و دلاورمردی دو مدافع وطن شیعه و سنی مانع حرکت خودرو شد و در نهایت این بار نیز همچون گذشته، خون شیعه و سنی در کنار هم درخت اسلام و انقلاب را آبیاری کرد.

در آن حمله عامل انتحاری که ساعت 9 و 55 دقیقه صبح 15آذرماه به وقوع پیوست ستوان دوم داریوش رنجبر و سرباز وظیفه ناصر درزاده دو شهید تشیع و تسنن در کنار هم به مقام رفیع شهادت نائل شدند اما اجازه ندادند ضربه ای بر امنیت بندرچابهار و بالطبعه آن استان سیستان وبلوچستان و کشور جمهوری اسلامی وارد شود و تشییع پیکر این دو شهید نیز به یکی از باشکوه ترین جلوه های وحدت شیعه و سنی مبدل شد.

نکته جالب توجه در این حادثه، حضور به موقع و فوری فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه پاسداران در صحنه بود که سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بلافاصله وارد عمل شد و از نزدیک پیگیری موارد را بر عهده گرفت.

مرزداری مشترک نهادهای امنیتی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، مرزبانی و سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات خشم دوچندان تروریست ها را به همراه داشت و در نهایت تصمیم گرفتند تا در ابتدای امر صفوف نظامیان و مرزبانان را از هم گسسته و راه را برای نفوذشان باز کنند.

این افراد با خام کردن یک جوان فریب خورده، پروژه نفوذ در میان صفوف نظامیان را کلید زدند و در روز سه‌شنبه ۲۴ مهر سال جاری با مسموم کردن مرزداران 14 نفر از آنها ربوده و از منطقه متواری شدند و در نهایت بیست و ششم آبان ماه بود که سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که 5 تن از 14 مرزبانان ایرانی ربوده شده به دست گروهک تروریستی جیش الظلم به مسئولان ایرانی تحویل داده شده‌اند. روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در اطلاعیه ای اعلام کرد: در پی تلاش‌های به عمل آمده و رایزنی و تعامل با طرف پاکستانی به منظور آزادسازی مرزبانان و بسیجیان بومی ربوده شده توسط گروهک جیش الظلم در میرجاوه، 5نفر از آنها به کشور بازگشتند.

اما در ماجرای بازگشت مرزبانان هم آنچه بیشتر از همه به چشم آمد حضور مرزداران شیعه و سنی در کنار فرماندهان سپاه پاسداران، مرزبانی و نیروی انتظامی بود که کار حفاظت از کشور را به طور مشترک بر عهده دارند. در حالی که هنوز 9 مرزبان دیگر در اسارت تروریست های جنایتکار هستند بار دیگر و در آستانه چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، فریب خوردگان استکبار جهانی دندان تیز کردند تا بدن های مردم سیستان وبلوچستان را در پایتخت وحدت و برادری کشور تکه و پاره کنند.

این بار شب گذشته(9بهمن ماه) حمله به یک پاسگاه نظامی دیگر هدف تروریست ها قرار گرفت که باز هم نقشه شان همچون سوابق قبلی بزدلانه و با کارگذاری بمب در نزدیکی یکی از پاسگاه های نیروی انتظامی در شهر زاهدان و نقطه ای بود که بیشتر اهل سنت در آنجا ساکن هستند انجام شد.

پس از شنیده شدن صدای انفجار در شهر، مسئولان مربوط به این حوزه نشستی مشترک برگزار کرده و در کمترین زمان ممکن کنترل اوضاع را به دست گرفتند که در همین رابطه معاون فرماندار زاهدان در گفتگو با عصرهامون اظهار کرد: این حادثه تنها 4 نفر مجروح به همراه داشته و تلفات جانی گزارش نشده است.

حسن ارجمندی همچنین خبر انفجار توسط عامل انتحاری را نیز تکذیب کرد. به دنبال این انفجار، فریبرز راشدی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی زاهدان هم از آماده باش اورژانس زاهدان جهت امدادرسانی به مجروحان این حادثه خبر داد و به خبرنگار عصرهامون گفت: مجروحان حادثه انفجار زاهدان جهت دریافت خدمات درمانی به بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) منتقل شدند که خوشبختانه جراحات مجروحان عمقی نبوده و با توجه اینکه اقدامات اولیه درمانی برای بهبود آن ها صورت گرفته جای نگرانی وجود ندارد و شرایط آن ها رو به بهبودی است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان هم که به صورت لحظه ای پیگیر ماجرا بود اعلام کرد: ساعت 20:30 دقیقه شب صدای انفجار در بلوار بعثت زاهدان شنیده شد.

سردار محمد قنبری افزود: با حضور عوامل انتظامی در محل و بررسی های به عمل آمده مشخص شد این صدا بر اثر پرتاب یک شیء انفجاری دست ساز بوده است که در همین رابطه تیم چک و خنثی به محل اعزام و با بررسی محل یک بسته مشکوک دیگر در همان محدوده کشف شد.

وی عنوان کرد: عوامل انتظامی بلافاصله نسبت به تخلیه محل اقدام کردند که قبل از خنثی کردن این شی، منفجر و سه تن از عوامل انتظامی به صورت سطحی مصدوم که وضعیت عمومی شان رضایت بخش است.

قنبری خاطرنشان کرد: تلاش برای شناسایی و دستگیری عاملان پرتاب این شی دست ساز ادامه دارد.

ساعتی پس از این گفتگو یکی از رسانه ها در خبری از وجود 3 بمب صوتی در این حوادث خبر داد و به نقل از یک منبع آگاه نوشت: با حضور نیروهای تیم چک و خنثی، بمب سوم که در یک خودرو جاسازى شده بود در محل خنثی شد.

اما رئیس شورای تامین زاهدان در نشست خبری که روز بعد از حادثه انجام شد گفت: هر 4 مجروح حادثه انفجار از بیمارستان مرخص شده اند اما برای چکاب مجدد میزان شنوایی شان که به دلیل موج انفجار قدری دچار مشکل شده بود به بیمارستان فراخوان داده شدند که خوشبختانه وضعیت عمومی آنها مساعد است.

نخعی؛ فرماندار زاهدان افزود: اتفاق شب گذشته در زاهدان نشان داد چه دشمنان سخیفی داریم که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب دست به چه اقداماتی می زنند اما مدیریت در صحنه بسیار عالی بود و مجموعه عوامل انتظامی، امنیتی و پشتیبان کننده بسیار خوب عمل کردند.

حجت الاسلام موحدى راد؛ دادستان عمومى و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان هم گفت: پس از انفجار یک شى دست ساز صوتى، تیم چک و خنثى در محل حاضر و مشغول خنثى سازى بودند که بسته دوم منفجر شد.

وی افزود: بر اساس گزارشات دریافت شده جراحت چهار نفرى که مجروح شدند، سطحى و ناشى از صداى انفجار بوده است.

به گفته موحدی راد: تاکنون متهمى دستگیر نشده اما پرونده تشکیل و تحقیقات براى شناسایى عوامل ادامه دارد و بررسى‌ها توسط دستگاه های نظامى، انتظامى و امنیتى در حال انجام است.

ناگفته نماند که علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان نیز با قاطعیت کامل این گونه تحرکات را ناپسند عنوان کرده و از نگاه اهل سنت محکوم دانستند که در همین رابطه مولوی عنایت الله رسولی زاده امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز، مولوی ریگیان پور امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه، مولوی مرادزهی مدرس دارالعلوم مسجد مکی زاهدان، مولوی اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان و مولوی شه بخش مدرس دارالعلوم مسجد مکی نیز این قبیل حملات را محکوم کردند.


انتهای پیام/

نظر شما