شناسهٔ خبر: 3091367 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

انعقاد توافق نامه ایجاد پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با دانشگاه علامه طباطبایی

پانزدهمین توافق نامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشگاه های سراسر کشور در غالب توافق نامه و قرارداد ایجاد پژوهشگاه ICT امروز در دانشگاه علامه طباطبایی منعقد گردید.

صاحب‌خبر - به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این توافق نامه، در راستای اجرای سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و به منظور ارتقای سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در تولید ناخالص ملی از طریق صنعتی سازی پژوهش های علمی و نیز مدیریت بهینه ی منابع ملی انعقاد شد.
هدف از تشکیل این پژوهشکده مشترک با عنوان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه و ارتقای سطح همکاری های فیمابین ، اجرای پروژه ها و طرحهای تحقیقاتی کاربردی و پژوهشی مورد نیاز با بهره مندی از توانمندیهای اعضای هیئت علمی، دانشجویان، فارغ التحصیلان و شرکتهای دانش بنیان دانشگاه علامه طباطبایی می باشد.
ارائه مشاوره علمی تحقیقاتی و اجرایی به پژوهشگاه، حمایت پژوهشگاه از پایان نامه های دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مرتبط با طرح ها و پروژه های کاربردی پژوهشگاه و همکاری مشترک و استفاده از مشاوره اعضای هیئت علمی، دانشجویان، فارغ التحصیلان و شرکتهای دانش بنیان منصوب به دانشگاه در جهت ایده پردازی و آینده پژوهی در زمینه های مورد نیاز پژوهشگاه است.
تدوین راهکارهای مناسب در خصوص جذب 10 نفر از مسئولین و متخصصین پژوهشگاه جهت برگزاری دوره های آموزشی مورد توافق و اعطای مدرک کارشناسی ارشد و دکترای پژوهش محور، تدوین دوره های آموزشی و پژوهشی خاص مورد نیاز پژوهشگاه، برگزاری کنفرانسها، سمینارهاو همایشهای مشترک ملی و بین المللی درحوزه های مورد نیاز، برگزاری دوره ها و کارگاههای آموزشی مشترک در زمینه های مورد نیاز پژوهشگاه، توسعه و بومی سازی فناوری های مورد نیاز متناسب با اهداف پژوهشگاه، ایجاد زمینه های لازم جهت تجاری نمودن دستاوردهای پژوهشی و نیمه صنعتی و تهیه کتب و دیگر متون آموزشی و در اختیار گذاردن پایان نامه های مقاطع مختلف و متناسب با نیازها ی پژوهشگاه از برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در انعقاد این توافق نامه است.
سایر موارد ارجاعی از سوی کمیته راهبردی نیز شامل، ایجاد تعامل با نهادها بین المللی در خصوص فناوری های نوین و همکاری در زمینه تاسیس و توسعه انجمن های علمی و تخصصی ملی و بین المللی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
همکاری در خصوص برگزاری آموزشهای آزاد و برگزاری آزمونها در زمینه علوم مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات با هماهنگی پژوهشگاه فناوری اطلاعات ایران از جمله موارد ارجاعی این توافق نامه است.
مدت این توافق نامه چهار سال از تاریخ امضای آن بوده و پژوهشگاه موظف است اعطای گرانت های پژوهشی به اساتید راهنمای دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات را انجام دهد.
این پژوهشگاه، حمایت مالی در زمینه ایجاد فرصتهای مطالعاتی برای اساتید و دانشجویان دوره های دکتری در زمینه های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات داشته و عقد قرارداد با دانشگاه علامه طباطبایی پس از بررسی و تایید پیش نویس قرارداد هر یک از بندهای ماده 1 این توافق نامه در کمیته راهبردی پژوهشکده مشتمل بر شرح خدمات و برنامه زمانبندی صورت می گیرد.
همچنین برون سپاری بخشی از پروژه های تحقیقاتی و عملیاتی در حوزه فناوری های نوین در دانشگاه انجام می گیرد.

نظر شما