شناسهٔ خبر: 3090886 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران: ارتقای ظرفیت های علمی و اقتصادی کشور با همکاری دانشگاه ها

دانشگاه ها نقش مهمی در راستای تحقق اهداف پیش بینی شده در چشم انداز بیست ساله کشور و تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی دارند و می بایست شاهد تغییر پارادایم در نحوه تعامل دولت، دانشگاه و بخش خصوصی باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهندس نصراله جهانگرد در دیدار با اساتید، مدیران دانشگاه و شرکت های دانش بنیان مستقر در دانشگاه یزد، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:امروزه فناوری اطلاعات نقش ویژه ای در تحول نظام های آموزشی در دنیا بر عهده دارد و از آن نه تنها به عنوان یک رشته درسی، بلکه به عنوان نیروی مولد در راستای تغییر روش مدیریت نهادها استفاده می شود.

وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات ایران در همین راستا از راه اندازی رشته های تخصصی و بین رشته ای در مقاطع فوق لیسانس و دکتری که زمینه حل مسایل ملی و بین المللی در این حوزه را فراهم کند،‌استقبال می کند.
جهانگرد با اشاره به همکاری صنعت و دانشگاه خاطرنشان کرد: مشارکت ترکیبی شرکت های بازارساز با دانشگاه ها که تربیت کننده نیروی کار تخصصی هستند، موجب ارتقاء قدرت در سطح ملی خواهد شد،‌در ایران قوانین تشویقی به نحوی است که اگر دانشگاه سراغ صنعت برود و صنعت طرحی را بپذیرد،‌دولت به صورت 60 به 40 از آن طرح حمایت می کند اما در برخی کشورهای توسعه یافته،‌شیوه عمل به عکس است که صنعت به سراغ دانشگاه می رود و طرح مشکل می کند و اگر دانشگاه حل مشکل را پذیرفت،‌دولت به صورت 60 به 40 حمایت می کند که در این روش، دانشگاه معزز است و مشکلات واقعی صنعت نیز حل می شود.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه های این وزارت خانه برای حمایت از تولد کنندگان دیتا و نرم افزار گفت: ارائه میزبانی رایگان و همچنین ترافیک با تخفیف متناسب با حجم دیتا های تولیدی از جمله اقدام هایی است که در این حوزه در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با استفاده از ظرفیت های موجود و تامین امکانات مورد نیاز برای شرکت های تولید کننده دیتا و نرم افزار، هزینه های اقتصادی این شرکت ها کاهش پیدا کند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: تا کنون تلاش های خوبی در حوزه ماشین های مجازی، SDI و موتور جستجوی بومی در سطح استان یزد صورت گرفته که امکان استفاده از آن در راستای توسعه کاربردهای این حوزه در سطح استان و کل کشور فراهم است.

نظر شما