شناسهٔ خبر: 3089339 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

تبیین برنامه جامع وزارت ارتباطات در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی

وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات برنامه خود را برای اجرای سیاستهای مقاومتی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی تبیین کرد.

صاحب‌خبر -
نشست مشترک بررسی راهکارهای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در بخش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و کمیسیون مشترک صنایع و معادن با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ،دکتر رضا رحمانی رئیس کمسیون صنایع و معادن مهندس سبحانی فر رئیس کمیته مخابرات مجلس و دیگر نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دکتر واعظی در این نشست با تاکید بر این که 19 بند از 24 بند سیاست های مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی با فعالیت‌های این وزارتخانه در ارتباط است افزود: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در بحث اقتصاد مقاومتی از حالت سلیقه‌ای خارج شود و وزرا و مسئولان بعدی نیز روند کار کمیته اقتصاد مقاومتی را به پیش ببرند.
وی با اشاره به اینکه اولویت برنامه امسال و سال آینده به عنوان پایان برنامه پنجم توسعه، عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است گفت: هم اکنون موضوع اقتصاد مقاومتی را در برنامه ششم مورد توجه قرار خواهیم داد .
دکتر واعظی سامان بخشی نهضت تولید نرم افزار بومی و محتوای عمومی را ضروری برشمرد و افزود: ما به دنبال اجرای واقعی اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن آن در حوزه ict هستیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وظایف این وزارتخانه را به دو بخش سیاستهای کلی توجه به رفاه مردم و خدمت رسانی به آنها و همچنین فراهم کردن زیربنای توسعه کشور تقسیم کرد و ادامه داد: با پیشرانی ict در سراسر کشور دولت هوشمند، شهر هوشمند وتجارت هوشمند را دردستور کار قرار می دهیم که این مهم نیازمند برنامه‌ریزی کلان است.
در این نشست دکتر رحمانی با اشاره به اینکه لازم است بودجه این وزارتخانه متناسب با فعالیتش باشد افزود: تحقق دولت الکترونیک، خدمت‌رسانی بهتر ،نجات مردم از بوروکراسی و فساد اداری وهمچنین رفع مشکلات زیست محیطی را در پی خواهد داشت.
وی با تاکید بر اهمیت استفاده از ساخت و توان داخلی و ایجاد شغل برای فارغ‌التحصیلان این حوزه افزود: فضای رسانه‌ای کشور لازم است همانند 8 سال دفاع مقدس موضوع اقتصاد مقاومتی را برای مردم تبیین کند؛ تا آنها با خلق حماسه‌ای دیگر به صحنه بیایند. چرا که تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تعامل مردمی است.




نظر شما