شناسهٔ خبر: 30880464 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

روی موج کوتاه

صاحب‌خبر -

وزیر بهداشت معرفی شد

سعید نمکی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور به مجلس معرفی شد. علی اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح دیروز نامه حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور درباره معرفی سعید نمکی برای اخذ رأی اعتماد جهت تصدی وزارت بهداشت درمان و آموزش پرشکی کشور را قرائت کرد. سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی حدود یک ماه پیش از سمت خود استعفا داد و از آن تاریخ سعید نمکی سرپرستی این وزارتخانه را بر عهده داشته است. قرار است جلسه رأی اعتماد به او سه‌شنبه هفته آینده برگزار شود.

    

ترامپ باید برجام را ترکمانچای بخواند نه شما

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه که دیروز برای پاسخ به سوالات نمایندگان در مجلس حاضر شده بود، گفت: چرا باور نمی‌کنید ترامپ باید برجام را ترکمنچای بخواند نه شما؛ دستاوردهای ملت را اینچنین ارزان نفروشیم؛ اینها دستاورد دیپلماسی نیست دستاورد ملت بزرگ است. رهبر معظم انقلاب، هیات نظارت را برای بررسی 9 شرط تعیین کردند و هیأتی به اسم هیأت نظارت بر برجام تشکیل شد. وزارت امور خارجه گزارش‌های خود را به هیأت نظارت بر برجام به صورت مستمر ارائه می‌کند و این هیأت بر اساس مصالح کشور تصمیمگیری کرده و خواهد کرد. تصمیم‌گیری درباره خروج از برجام با من نیست.

    

اظهارات سردار سلامی درباره جنگ با اسرائیل

سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه در پاسخ به سوالی پیرامون مورد هدف قرار گرفتن مواضع مقاومت در سوریه از سوی رژیم صهیونیستی، به خبرنگاران گفت: اعلام می‌کنیم که اسرائیل اگر کاری انجام دهد که جنگ جدیدی انجام شود، مسلما این جنگ همان جنگی است که محو آنها را در پی خواهد داشت و سرزمین‌های اشغالی باز پس گرفته خواهد شد. در صورت تداوم شرارت‌ها حتی اسرائیلی‌ها در فلسطین گورستانی برای دفن جنازه‌های خود نخواهند داشت.

    

دفتر آیت‌الله مکارم خطاب به دفتر رئیس جمهوری:

به جای عذرخواهی فرافکنی می‌کنید

پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله مکارم شیرازی با انتشار فیلم‌هایی از سخنرانی رییس جمهوری درباره فضای مجازی و حجاب، نوشت: «پس از سخنرانی مشکل‌دار ریاست جمهوری و موضع‌گیری صریح آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، متأسفانه دفتر ریاست جمهوری به جای عذرخواهی و اصلاح اشتباه، دست به فرافکنی زده و اظهارات اشتباه دیگری داشته است. با توجه به سوالات مکرر مخاطبان در مورد سخنان رئیس جمهور، موضع معظم له و بیانیه دفتر ریاست جمهوری، علی رغم میل باطنی ناچار به انتشار بخش‌هایی از سخنان رئیس جمهور شدیم.»

ا    

دستگیری اخلالگران پلاستیکی

 وزارت اطلاعات اعلام کرد: «سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان آذربایجان شرقی با مجموعه اقدامات اطلاعاتی پیچیده و فنی، شبکه سازمان‌یافته اخلال در نظام تولیدی کشور در حوزه صنعت پلاستیک را شناسایی و متلاشی کردند. این شبکه با تشکیل شرکت‌های تعاونی سهمیه ویژه واحدهای تولیدی را به دلالان و شرکت‌های بازرگانی می‌فروختند و تولید کنندگان ناچار به خرید مواد اولیه خود با قیمت گزاف از بازار سیاه می‌شدند. »

ا    

جهانگیری عازم سوریه شد

معاون اول رئیس‌جمهوری به منظور دیدار و رایزنی با مقامات بلندپایه سوریه، دیروز سفر دو روزه خود را به این کشور آغاز کرد. اسحاق جهانگیری قرار است در جریان این سفر، با بشار اسد رئیس‌جمهوری، عماد خمیس نخست وزیر و دیگر مقامات سوری دیدار و در خصوص راهکارهای توسعه تعاملات دوجانبه و شتاب بخشیدن به روند همکاری های تهران- دمشق در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مذاکره کند. شرکت در نشست کمیسیون مشترک عالی ایران و سوریه، حضور در مراسم امضای موافقت‌نامه‌های همکاری دو جانبه به ویژه موافقت نامه جامع همکاری دو کشور، برگزاری کنفرانس مشترک خبری، از دیگر برنامه های معاون اول رئیس‌جمهوری در این سفر خواهد بود. 

 

نظر شما