شناسهٔ خبر: 3087965 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

بهره گیری از استانداردهای بین المللی موجب چیرگی بر موانع کاذب کسب و کار می شود

بهره گیری از استانداردهای بین المللی موجب چیرگی بر موانع کاذب کسب و کار می شود و در این راستا شرکت ارتباطات زیرساخت استاندارد های بین المللی را در سطوح تخصصی در این شرکت اجرا کرده است .

صاحب‌خبر -
   به گزارش مرکز  روابط عمومی  و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس محمود خسروی رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت  در همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: سیستم های مدیریت کیفیت ISO 9001 ، استاندارد ایمنی و بهداشت شغلی (18001:2007) ، سیستم های امنیت اطلاعات   (27001:2005) و سیستم موفقیت پایدار ISO 9004 در شرکت ارتباطات زیرساخت اجرا شده است .

مهندس خسروی گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان مجری جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری ارتباطات جمهوری اسلامی ایران از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انتخاب شده است و تاکنون سه دوره از این جایزه را اجرا کرده است .

وی با اشاره دستاوردهای اجرای استاندارد ها ی تخصصی در شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: تعریف فعالیت های شرکت ارتباطات زیرساخت در قالب 21 فرآیند،ایجاد ارتباط پیوسته و سیستمی بین فرآیندها،تلاش در جهت مشتری مداری و ایجاد و رضایت در مشتریان ،ایجاد همدلی و همنوایی در مجموعه کارکنان شرکت،ایجاد قابلیت ارزیابی فعالیت های شرکت به صورت علمی و سیستمی ،ایجاد رابطه سیستمی بین بخش ها و پرهیز از فعالیت های جزیره ای وکمک به مستندسازی و تدوین روش های منطقی و علمی انجام کار در شرکت از جمله دستاوردهای این استاندارد ها در شرکت ارتباطات زیرساخت است .

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: نظام های اقتصادی ،تولیدی در هم تافته و بافته شده اند و کاملاً به هم وابسته اند و دیگر یک کالا ساخت تنها یک کشور نیست در این شرایط لازمه همکاری توجه به استاندارد بین المللی است .

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این نکته که شرکت ها و مؤسسات کوچک تنها در شرایطی می توانند از دایره فعالیت و رقابت خارج نشوند که محصولات و خدمات را طبق استانداردهای جهانی ارایه دهند .تصریح کرد:بهره گیری از استانداردهای بین المللی سبب افزایش تجارب و چـیرگی بر موانع کاذب کسب و کار می شود .

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: این عصر را عصر ارتباطات نامیده اند ؛ تنها در شرایطی ارتباطات می تواند پیشران توسعه کشور باشد که از تجارب موفق ، استانداردهای جهانی و الگوی های کارآمد استفاده شود .

وی افزود: ایجاد پیونـد و همگــرایـــی میان تغییرات و تحولات با پایداری ، قابلیت اتکا و امنیت در شبکه ارتباطی و سرویس و خدمات آن تنها در سایه بهره گیری از استانداردهای مناسب امکان پذیر است .

مهندس خسروی بهره گیری از استانداردهای مناسب در حوزه ارتباطات و فـناوری اطلاعـات را سبب کاهش هزینه های پژوهش های کاربردی در حوزه کسب و کار دانست و توضیح داد این استاندارد ها در نهایت سبب افزایش بهره وری می شود .

وی توضیح داد: با توجه به چشم انداز "ایران هاب منطقه" و تبدیل ایران به گذرگاه شاهراه های ارتباطی منطقه خاورمیانه توجه ویژه به استانداردهای بین المللی در حوزه ارتباطات اجتناب ناپذیر است .

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد :با توجه به تحولات گسترده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور و مواجه با موضوعاتی همچون خصوصی سازی ، مناسبات جدید ، تولید مؤسسات و شرکت های مختلف در ابعاد از یکسو و مطالبات و انتظارات ذینفعان و مردم از سوی دیگر ،بهره گیری و بکارگیری از استاندارهای جهانی و رویه های مناسب در این زمینه بسیار راهگشاست .

وی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت های داخلی فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در شرایطی می توانند در بازار رقابتی موفق باشند که محصولات و خدمات خود را در چارچوب استانداردهای لازم ارایه کنند .


نظر شما