شناسهٔ خبر: 3087872 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

مدیرکل دفتر بررسی های اقتصادی وزارت ارتباطات خبر داد: ایران محور تعامل میان کشورهای عضو سازمان بهره‌وری آسیایی

کارگاه آموزشی بین المللی تخصصی "تأثیر ICT بر بهره وری بخش خدمات " با حضور کارشناسان و اساتید داخلی و خارجی در تهران برگزار شد و در آن تعامل مناسب بین کشورهای عضو سازمان بهره‌وری آسیایی جهت ارتقای بهره‌روی صورت گرفت.

صاحب‌خبر -

دکتر حسین ملک مدیرکل دفتر بررسی های اقتصادی وزارت ارتباطات در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در این کارگاه آموزشی، مطالب جدیدی در خصوص تاثیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش‌های مختلف خدماتی نظیر بهداشت و خدمات پزشکی ، مواد غذایی و تغذیه ، آموزش و همچنین اثرات ICT برشکوفایی اقتصادی و جلوگیری از مهاجرتهای اجتماعی روستاییان از سوی اساتید ارائه شد.

وی با اشاره به محور های مطرح شده در این کارگاه چند روزه تصریح کرد: سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای مرتبط با ICT، آَشنایی با آخرین فناوری‌ها و تکنیک‌هایICT در بخش خدمات، آشنایی با آخرین تکنیک‌های ذخیره سازی، بازیابی، تغییر، انتقال داده‌های دیجیتال و آشنایی با تأثیر ICT بر بهره‌وری بر بخش خدمات از جمله محورهای مطرح شده در دوره محسوب می شود.
وی افزود: در این کارگاه ضمن حضور نماینده سازمان APO ، 18 شرکت‌کننده از کشورهای تایوان، مالزی، پاکستان، تایلند، سریلانکا، بنگلادش، ویتنام،کامبوج، فیلیپین، فیجی، لائوس و 6 شرکت کننده از ایران حضور داشتند. 
وی خاطرنشان کرد: همچنین 3 استاد خارجی از کشورهای کره جنوبی و تایوان و یک استاد ایرانی به همراه 10 ناظر از سازمانهای و نهادها و مراکز تحقیقاتی مختلف در این کارگاه سه روزه حاضر بودند.

مدیرکل دفتر بررسی های اقتصادی وزارت ارتباطات گفت: با توجه به مطالب ارائه شده، اهداف از پیش تعیین شده برای این دوره آموزشی نظیر ارتقاء بهره وری با روحیه همکاری چند جانبه کشورها در تسهیم دانش و اطلاعات برای توسعه بیشتر اقتصادی محقق شد.

انتهای پیام

نظر شما