شناسهٔ خبر: 3087563 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

مدیر کل امور هماهنگی استان های وزارت ارتباطات خبر داد: افتتاح تمامی ادارات کل ارتباطات تا پایان تابستان

تا کنون اداره کل ارتباطات در 15 استان به بهره برداری رسیده و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مابقی این اداره ها تا پایان تابستان جاری به بهره برداری خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

مهندس مهدیقلی مدیر کل امور هماهنگی استان ها در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: استان های البرز، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، اصفهان، فارس، قزوین، خوزستان، یزد، ایلام، کهکیلویه و بویر احمد، یزد، همدان، اردبیل، زنجان و اراک از جمله استان هایی هستند که اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در آن ها به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: تمرکز در تصمیم‌گیری و هماهنگی در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های بخش ICT بین کلیه واحدهای تابعه استانی از جمله اهداف ایجاد و بهره برداری اداره های کل ارتباطات در استان ها محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به اهداف و برنامه‌هایی که برای این حوزه در چشم انداز 20 ساله کشور و برنامه پنجم توسعه از جمله ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات در نظر گرفته شده، به بهره برداری می رسد.
مدیر کل امور هماهنگی استان ها تصریح کرد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور به عنوان نماینده عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه‌ها، اهداف و سیاست‌های این وزارت در استان و با هماهنگی مستقیم با استانداران فعالیت می‌کند.
وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌ها و نظارت بر ارائه خدمات توسط دستگاه‌ها و اداره‌های کل زیرمجموعه وزارت ارتباطات و ایجاد هماهنگی بین این دستگاه‌ها، از وظایف این اداره کل ها است.
مهندس مهدیقلی با اشاره به دیگر وظایف اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: حمایت از حقوق استفاده‌کنندگان از خدمات و توسعه خدمات‌رسانی به مردم در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، هماهنگی به منظور رفع مشکلات احتمالی به‌وجود آمده در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و نظارت و کنترل بر عملکرد شرکت‌های خصوصی ارائه‌دهنده خدمات در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از دیگر وظایف این اداره کل به شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: "گروه فن‌آوری اطلاعات"، "اداره نظارت بر خدمات ارتباطی و رادیویی"، "بازرسی و نظارت بر برنامه‌های فن‌آوری اطلاعات" و "توسعه مدیریت و امور پشتیبانی" از جمله بخش‌های در نظر گرفته شده در این اداره‌های کل هستند که به وظایف محوله خواهند پرداخت.

انتهای پیام

نظر شما