شناسهٔ خبر: 30873851 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اپل در بازار چین دست و پا می‌زند

اپل تحت تأثیر افت شدید تقاضای گوشی‌های آیفون در بازار چین به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، چندی پیش اخبار و گزارش‌های متعددی در خصوص کاهش شدید آمار فروش گوشی‌های هوشمند آیفون در بازار چین منتشر شده بود که نشان می‌داد اپل تحت تأثیر جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا و همچنین تنش‌های سیاسی و تجاری میان این دو کشور در بازار موبایل چین به شدت با مشکل مواجه شده است.

حالا بر اساس تازه‌ترین آمار و گزارش‌هایی که مؤسسه تحقیقاتی آنالتیکس منتشر کرده است، می‌توان دریافت که میزان فروش گوشی‌های هوشمند آیفون در طول سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ میلادی، ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن کاهش و ریزش داشته است و این بدان معناست که این غول تکنولوژی آمریکایی در این کشور با مشکلات و چالش‌های بسیاری مواجه شده است.

با توجه به جنگ تجاری چین و ایالات متحده آمریکا و همچنین قیمت بالای آیفون ۱۰ و نسل‌های جدیدتر آن، بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که فروش گوشی‌های آیفون و سایر محصولات اپل در کشور چین دچار ریزش شدیدی خواهد شد و کاربران چینی هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته استقبال بسیار کمتری از محصولات اپل کنند. برخی از تحلیلگران نیز پیش‌تر برآورد کرده بودند که در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی میزان فروش گوشی‌های هوشمند آیفون اپل در چین تحت تأثیر مسائل و تقابل‌های تجاری چین و آمریکا به شدت افت و کاهش خواهد یافت.

در این گزارش که در وب سایت south china morning post هم ذکر شده است، اپل در آخرین فصل از سال گذشته میلادی، حدود ۱۰.۹ میلیون دستگاه گوشی آیفون را در بازار چین به فروش رسانده و عرضه کرده است که این رقم در آخرین فصل از سال ۲۰۱۷ میلادی، ۱۴ میلیون دستگاه گوشی بوده است.

در مجموع نیز آمار کل فروش گوشی‌های آیفون در بازار این کشور پهناور واقع در شرق آسیا در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۳۴.۲ میلیون دستگاه بوده است این در حالیست که آمار عرضه آن در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳۶.۷ میلیون دستگاه بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما