شناسهٔ خبر: 3087314 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

گفتگوهای دوجانبه تهران – باکو/ تاکید بر گسترش همکاری های ارتباطی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان دردیدار امروز خود درشهر باکو، برگسترش روابط دو جانبه و گسترش مناسبات تاکیدکردند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، هاشمی معاون فناوری و امور بین الملل وزیر ارتباطات ایران، امروزبا علی عباس اف وزیر ارتباطات و فناوریهای پیشرفته آذربایجان دیدارکرد.

 هاشمی دراین دیدار به ظرفیت ممتاز بخش خصوصی کشورمان در زمینه های  فناوری های ارتباطی اشاره کرد و گفت: ایران آمادگی دارد تا هرچه بیشتر ارتباطات بخش خصوصی دو کشور راگسترش دهد.

وی  اظهارکرد:همکاریهای بسیار خوبی بین مسئولان دولتی دو کشور در حوزه ارتباطات وجود دارد و ما در صدد هستیم این ارتباط موثر را در بین فعالان بخش خصوصی دو کشور، در زمینه های فنآوری نوین ارتباطی، افزایش دهیم.

علی عباس اف وزیر ارتباطات و فناوریهای پیشرفته جمهوری آذربایجان هم به روابط خوب دو کشور در حوزه های مختلف اشاره کرد و افزود : برقراری ارتباط بین بخش خصوصی دو کشور در زمینه فناورهای ارتباطی، منافع دوکشور را درپی خواهدداشت.

گسترش ارتباطات بین فعالان بخش خصوصی دو کشور در زمینه ارتباطات ، برنامه ریزی برای تولید محصولات ویژه در این زمینه و حضور مشترک در بازارهای هدف از جمله مواردی بود که در این نشست مورد تاکید دو طرف قرار گرفت.

مهندس هاشمی در ادامه سفر خود به باکو با وزیر اقتصاد و صنایع آذربایجان نیز دیدار و بر توسعه روابط و همکاری دو جانبه بین دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری موفق کمیسیون مشترک دو کشور و توافق در توسعه همکار های تجاری و اقتصادی دو کشور، توسعه روابط در حوزه ICT را تسهیل کننده همکاری های اقتصادی بیان داشتند. 

وزیر اقتصاد و صنایع آذربایجان نیز با توجه به شروع فصل جدیدی در روابط ایرانو آذربایجان خواستار سرمایه گذاری بخش خصوصی ایران در صنایع آذربایجان و سرمایه گذاری آذربایجان در صنایع ایران شدند.

وی با اشاره به سفر موفق اخیر خود به تهران خواستار تشکیل اطاق بازرگانی مشترک دو کشور و سرمایه گذاری ایران و آذربایجان در پروژه های مشترک شدند.

گفتنی است هیات بخش خصوصی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران برای ارایه توانمندی های ایران و صدور خدمات فنی و مهندسی و جذب بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان به باکو سفر کردند.

در این سفر تعدادی از فعالان بخش خصوصی کشورمان در حوزه ict ، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را همراهی می‌کنند.

نظر شما