شناسهٔ خبر: 3086840 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات: نظارت بر اپراتورها هوشمند می شود

یکی از برنامه های سال جاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیاده سازی سامانه هوشمند نظارت بر عملکرد اپراتور های ارتباطی و فناوری اطلاعاتی در کشور است.

صاحب‌خبر -

مهندس حسن رضوانی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات، در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مطابق برنامه پنجم توسعه کشور یکی از برنامه های سازمان تنظیم مقررات، تحقق نظارت و ارائه خدمات الکترونیکی است.

وی افزود: بر همین اساس و تا کنون اقدام های موثری در بخش نظارت، به منظور ایجاد زیربناهای مناسب و توانمند برای تحقق اهداف پیش بینی شده صورت گرفته که از جمله آن ها می توان به مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات در این حوزه اشاره کرد.
وی نظارت آنلاین، تسریع در انجام امور، اطلاع رسانی و سرویس دهی بموقع به مشتریان اپرتور ها را از اهداف الکترونیکی شدن نظارت بر فعالیت اپراتورها دانست و تصریح کرد: برای این منظور و بر اساس تصویب کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کلیه اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعاتی می بایست امکان اتصال به شبکه را برای نظارت بر پارامترهائی که در پروانه ها لحاظ شده، فراهم نمایند.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات خاطر نشان کرد: سال گذشته و با تلاش های صورت گرفته ، امکان اتصال اپراتورهای تلفن همراه نظیر، همراه اول، اپراتور دوم، اپراتور سوم و اپراتورهای اسپادان و کیش برای نظارت برخط در این حوزه فراهم شد.
وی تاکید کرد: همچنین اپراتورهای PAP، SAP، WIMAX، تلفن ثابت و دفاتر پیشخوان نیز به ابن شبکه متصل شدند و نظارت برعملکرد آن ها به صورت برخط صورت می گیرد.
حسن رضوانی یکی از برنامه های سال جاری را ارتقاء سیستم نظارت بر اپراتورها عنوان کرد و گفت: در همین راستا برنامه ریزی لازم برای هوشمند سازی نظارت ها صورت گرفته است.
وی ادامه داد: با عملیاتی شدن این طرح، نظارت های برخط به صورت هوشمند انجام می شود و گزارش ها و تحلیل ها از طریق سیستم پیاده سازی و در صورت تخلف اپراتور از مفاد پروانه به صورت اتوماتیک اخطار داده خواهد شد.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات در خصوص مراحل اجرای این طرح خاطرنشان کرد: مطالعه و طراحی آن به پایان رسیده و پیشنهاد پروژه (RFP) آن نیز آماده شده و برنامه ریزی برای برگزاری مناقصه این طرح در حال نهایی شدن است.

انتهای پیام

نظر شما