شناسهٔ خبر: 30843478 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آنتن رنگ و بوی انقلاب می‌گیرد | رونق پخش سریال‌های قدیمی

همشهری آنلاین: جدول پخش دو شبکه آی‌فیلم و تماشا در آستانه فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دچار دگرگونی شده و با حضور سریال‌های تازه و قدیمی رنگ و بوی انقلابی گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، «از نفس افتاده» به کارگردانی قاسم جعفری سریال انقلابی شبکه آی‌فیلم است که هر روز ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود. این مجموعه محصول ۱۳۸۵ و داستان جوانی به نام آرش است که از سوی ساواک ماموریت می‌یابد همراه یک گروه برای بررسی یک حادثه به رامسر برود. او در شمال شیده را می‌بیند که به خاطر در اختیار داشتن اسناد سری خیانت سران مملکت شکنجه شده است. عشق آرش به شیده باعث می‌شود او را از آنجا به ویلای پدرخوانده ساواکی خودش فراری دهد و... اشکان خطیبی، خاطره حاتمی، زهره فکورصبور، شیرین بینا، محسن زهتابی، علیرام نورایی، صدرالدین شجره، حسن اسدی، فرهاد تجویدی و... در «از نفس افتاده» بازی کرده‌اند.

دوستداران ابراهیم حاتمی‌کیا می‌توانند هر روز ساعت ۱۹ یک قسمت از سریال «حلقه سبز» را تماشا کنند. سیما تیرانداز و حمید فرخ‌نژاد نقش‌های اصلی دومین مجموعه حاتمی‌کیا پس از «خاک سرخ» هستند که سال ۸۴ از شبکه سه پخش شد و مورد توجه قرار گرفت. داستان درباره پسری به نام حسن گلاب است که دچار مرگ مغزی شده اما روح او برابر اهدای قلبش به بیماران نیازمند مقاومت می‌کند. «حلقه سبز» در زمان پخش ابتدایی تا حدودی جنجالی شده بود.

«خانه مادری» ساعت ۱۶، «بزرگمرد کوچک» به کارگردانی مسعود رسام و بازی رامبد جوان، لاله صبوری و بهروز بقایی محصول ۸۷ ساعت ۱۷، «خط‌شکن» به کارگردانی مسعود تکاور محصول ۸۷ ساعت ۱۸، مجموعه طنز «سه در چهار» به کارگردانی مجید صالحی محصول ۸۶ ساعت ۲۰ و فصل اول «دردسرهای عظیم» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد ساعت ۲۱ دیگر سریال‌های آی‌فیلم در دومین ماه فصل زمستان هستند. پنجشنبه آینده هم قرار است فیلم سینمایی «شنا در زمستان» به کارگردانی محمد کاسبی و بازی مجید مجیدی محصول ۱۳۶۸ ساعت ۲۱ از این شبکه روی آنتن برود.

شبکه تماشا هم با پخش مجموعه تلویزیونی «نفس» به کارگردانی جلیل سامان به استقبال روزهای پیروزی انقلاب رفته است. این سریال ۳۰ قسمتی داستانی دختری به نام ناهید، دانشجوی پزشکی است که با یکی از اعضای سازمان مجاهدین آشنا می‌شود. ناهید و روزبه با وجود مخالفت دیگران با هم ازدواج می‌کنند و ماجراهایی پیچیده را از سر می‌گذرانند. مسعود رایگان، ژاله صامتی، علیرضا کمالی، ساناز سعیدی، بهناز جعفری و... در «نفس» ایفای نقش کرده‌اند که هر روز ساعت ۱۸ پخش می‌شود.

سریال خاطره‌انگیز و دوست‌داشتنی «از سرزمین شمالی» با آن موسیقی متن ماندگار ساعت ۱۹ روی آنتن تماشا می‌رود و تماشاگران خود را به روزهای برفی جزیره هوکایدو در ژاپن سال‌های دور می‌برد. «محکومین» به کارگردانی مشترک حسین قناعت و سیدجمال سیدحاتمی ساعت ۲۰، «چرخ فلک» به کارگردانی مشترک عزیزالله حمیدنژاد، بهرام عظیم‌پور و احسان عبدی‌پور ساعت ۲۱ و دو سریال خارجی «خانه کوچک» و «ریشه‌ها» به ترتیب در نوبت‌های ۲۲ و ۲۳ هم دیگر مجموعه‌های شبکه تماشا هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما