شناسهٔ خبر: 30834545 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

فوتبال هفت نفره از فهرست رشته های پاراالمپیک ۲۰۲۴ حذف شد

طبق اعلام کمیته بین‌المللی پاراالمپیک، رشته فوتبال CP یا همان فوتبال هفت نفره نیز در بین رشته‌های متقاضی برای حضور در پاراالمپیک قرار داشت، اما در نهایت در برنامه پاریس ۲۰۲۴ گنجانده نشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) لیست ۲۲ رشته حاضر در پاراالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را به طور رسمی اعلام کرد. طبق تصمیم هیات مدیره IPC که جلسه آن روز گذشته در لندن برگزار شد، بازی‌های پاراالمپیک ۲۰۲۴ پاریس درست مانند ۲۰۲۰ توکیو با ۲۲ رشته برگزار می‌شود.

 

دوومیدانی، تیراندازی با کمان، بدمینتون، فوتبال ۵ نفره (نابینایان)، بوچیا، قایقرانی کانو، دوچرخه‌سواری، سوارکاری، گلبال، جودو، وزنه‌برداری، قایقرانی رویینگ، تیراندازی، والیبال نشسته، شنا، تنیس روی میز، تکواندو، سه‌گانه، بسکتبال با ویلچر، شمشیربازی با ویلچر، راگبی با ویلچر و تنیس با ویلچر رشته هایی هستند که در پاراالمپیک ۲۰۲۴ پاریس حاضر خواهند بود. 

 

آندره پارسونز رئیس کمیته بین‌المللی پاراالمپیک در این باره گفت: می‌خواهم گرم‌ترین تبریک‌هایم را به این ۲۲ رشته که بخشی از برنامه پاراالمپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهند بود را اعلام کنم. فکر می‌کنم برنامه نهایی پاریس ۲۰۲۴ یک برنامه جذاب و هیجان‌انگیز است.

 

وی درباره عدم حضور رشته فوتبال هفت نفره عنوان کرد: ما هر گزینه ممکن را بررسی کردیم تا ببینیم این رشته را می‌توانیم در برنامه قرار بدهیم یا نه. این ورزش تک جنسیتی است و بانوان در آن حضور ندارند. به همین دلیل حمایت لازم از حضور آن صورت نگرفت. 

 

رئیس کمیته بین المللی پاراالمپیک ادامه داد: با وجود پیشنهاد قوی و پیشرفت فوق‌العاده این رشته در چهار سال گذشته، تصمیم گرفتیم مسابقات فوتبال هفت نفره در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس نباشد. می دانم جامعه فوتبال هفت نفره از این تصمیم ناامید خواهد شد، اما اگر به پیشرفت خود و توسعه فوتبال بانوان ادامه بدهند، در جایگاهی قوی‌تر می‌تواند در دوره‌های بعدی حضور داشته باشد.

 

تیم فوتبال هفت نفره ایران که چند ماه قبل قهرمان آسیا شد، در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو به مقام نایب قهرمانی رسید. مسئولان کشورمان امیدواری زیادی داشتند که پس از حذف این رشته از پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، بتوانند شاهد حضورش در پاریس باشند، اما این اتفاق رخ نداد.

 

تیم فوتبال هفت نفره ایران در بازی های پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن مدال برنز را به دست آورد. این تیم همچنین توانست در بازی های آسیایی ۲۰۱۰ گوانژو و ۲۰۱۴ اینچئون مدال طلا را از آن خود کند. فوتبال پنج نفره و هفت نفره ایران در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نیز از لیست رشته های آسیایی خط خورده بود. 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما