شناسهٔ خبر: 30809367 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اتمام پروژه‌های پارس جنوبی در اولویت وزارت نفت/ پاقدم خیر وزیر برای پایان قطعی برق در پارسیان

زنگنه با حضور در عسلویه در روند تکمیل پروژه های ۱۳، ۲۲ و ۲۴ پارس جنوبی قرار گرفت و در ادامه از منطقه انرژی بر پارسیان بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

اقتصادآنلاین - منصوره محمدی؛ وزیر نفت به منظور سرکشی از آخرین وضعیت سه فاز پارس جنوبی امروز وارد عسلویه شد. بیژن زنگنه در این سفر از فازهای 13، 22 و 24 پارس جنوبی بازدید و در جریان فرایند توسعه و عملیاتی فعالیت های صنعتی پتروشیمی عسلویه قرار گرفت. 

زنگنه پس از دیدار از فاز 22 و 24 فرایند توسعه را مطلوب ارزیابی کرد و با اشاره به ساخت این فازها توسط متخصصین داخلی، توانمندی صنعت نفت در اجرای این پروژه ها را مطلوب ارزیابی کرد. وی تاکید کرد که اتمام این پروژه ها در اولویت های وزارت نفت قرار دارد. 

فاز ۱۳ پارس جنوبی قرار است روزانه ۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب گاز غنی، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد و سالانه ۱,۰۵ میلیون تن ال پی جی و یک میلیون تن اتان تولید کند.

فازهای 22 تا 24 نیز قرار است روزانه ۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب گاز ترش، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و تولید سالانه بیش از یک میلیون گاز مایع، یک میلیون تن اتان و روزانه ۴۰۰ تن گوگرد تولید کنند.

در ادامه زنگنه از منطقه اقتصادی انرژی بر پارسیان نیز بازدید و در جریان طرح ها و پروژه های این منطقه اقتصادی قرار گرفت. گفتنی است برق این منطقه روز گذشته به دلیل بدهی از سوی شرکت توزیع برق شهرستان پارسیان قطع شده بود. با پیگیری های انجام شده توسط خبرنگار اقتصادآنلاین، مسئولین منطقه انرژی بر پارسیان از تلاش در جهت رفع این مشکل و وصل برق خبر دادند.

راه اندازی سریع برق منطقه انرژی بر پارسیان، بلافاصله قبل از حضور وزیر نفت، این احتمال را پر رنگ می کند که شرکت برق به دلیل حضور وزیر نفت مایل به وصل برق این منطقه بزرگ اقتصادی شده است. به نظر می رسد قدم خیر زنگنه باعث وصل برق این منطقه بزرگ اقتصادی شده است!

نظر شما