شناسهٔ خبر: 30807006 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بیستمین همایش کتاب سال حوزه برگزار شد

گروه فرهنگی ــ بیستمین همایش کتاب سال حوزه و دومین جشنواره مقالات علمی حوزه با حضور آیت‎الله‎العظمی مکارم شیرازی در قم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

بیستمین همایش کتاب سال حوزه برگزار شدبه گزارش ایکنا از قم، مراسم بیستمین همایش کتاب سال حوزه و دومین جشنواره مقالات علمی حوزه امروز 4 بهمن ماه با حضور مرجع تقلید جهان تشیع و مدیر حوزه‎های علمیه و اساتید و فضلای حوزوی در مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیت‎الله اعرافی مدیر حوزه‎های علمیه با اشاره به نقش مهم حوزه در توسعه مرزهای علوم اسلامی، نظامات جامع علمی و رشته‎ای که در مدت دو سال اخیر در دست تدوین بوده است را گامی در جهت رسیدن به این هدف دانست.

در ادامه، حجت‎الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی دبیر این همایش نیز از دریافت 1170 اثر به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه خبرداد و گفت: آثار علمی پذیرفته شده در این همایش بیشتر، آثار منتخب ناشران است و همه آثار حوزویان در این همایش حضور نمی‎یابد.

در ادامه همایش نیز آیت‎الله‏ العظمی مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با اشاره به جایگاه قلم در معارف قرآنی، حضور این تعداد اثر در همایش کتاب سال حوزه را پاسخی دندان شکن به کسانی دانست که حوزه را کم کار جلوه می‎دهند.

همچنین در این مراسم از مقام علمی آیت‎الله سید محمد هاشمی شاهرودی(ره) و آیت الله محمد مهدی موسوی خلخالی نیز به پاس سال ها تلاش علمی و نگارش کتب علمی فاخر تجلیل شد.

در بخش دیگری از این مراسم نیز از مقالات و کتب برتر علمی این همایش تجلیل شد؛ در بخش تجلیل از صاحبان آثار مکتوب آیت الله غلامرضا فیاضی و حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد مهدی نبویان به دلیل کتاب جستارهایی در فلسفه اسلامی لوح تقدیر دریافت کردند.

در گروه اخلاق و عرفان لوح سپاس به حجت الاسلام والمسلمین مسعود اسماعیلی برای تالیف کتاب ماهیت معرفت عرفانی تعلق گرفت؛ در گروه حدیث و درایه و رجال، لوح تقدیر به حجت الاسلام محمود ملکی برای تالیف پایان نامه بازپژوهشی منابع الکافی رسید؛ در بخش آثار علمی ترویجی بخش ویژه انقلاب اسلامی نیز از حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه برای تالیف منظومه فکری امام خمینی(ره) و منظومه فکری مقام معظم رهبری تجلیل شد.

از میان آثار علمی پژوهشی گروه فقه و اصول، لوح سپاس به حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قائنی به پاس احراز رتبه شایسته تقدیر برای تالیف کتاب المبسوط فی فقه المسایل المعاصره رسید.

همچنین لوح سپاس همایش در گروه فقه و اصول به حجت الاسلام والمسلمین سید حسین منافی به پاسخ احراز رتبه شایسته تقدیر برای تالیف پایان نامه اصل تخصص در دوران بین تخصیص و تخصص رسید.

لوح سپاس در رشته و گروه اخلاق و عرفان به حجت السلام احمد حسین شریفی رسید؛ همچنین لوح سپاس بخش پایان نامه اخلاق و عرفان نیز به حجت الاسلام حسن نیکی اردکان به دلیل نگارش علمی پایان نامه نقش عرف در ارزش اخلاقی رسید.

همچنین به حجت الاسلام والمسلمین سیدیدالله یزدان پناه و همچنین حجت الاسلام والمسلمین احمد ابوترابی نیز لوح سپاس اهدا شد؛ در ادامه از میان آثار علمی ترویجی گروه فلسفه، لوح سپاس همایش به حجت الاسلام والمسلمین عسکری سلیمانی امیری برای تالیف کتاب اصول و قواعد برهان، شرح برهان شفا اهدا شد.

در گروه تصحیح و تحقیق لوح سپاسی به حجت الاسلام علی فاضلی تعلق گرفت؛ در گروه کتب مرجع نیز از مجاهدت مرحوم آیت الله سیدعبدالعزیر طباطبایی یزدی تجلیل شد.

در گروه اقتصادی نیز لوح سپاس به حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان برای تالیف کتاب بانکداری اسلامی تعلق گرفت؛ از میان آثار علمی ترویجی در گروه اقتصاد از حجت الاسلام والمسلمین هادی عربی به پاس نگارش کتاب پول و بانکداری اسلامی رتبه شایسته تقدیر تعلق گرفت.

در گروه ترجمه نیز از حجت الاسلام والمسلمین مجتبی خطاط تجلیل شد؛ در گروه تفسیر و علوم قرآن نیز لوح سپاس همایش به حجت الاسلام محمد مرادی به پاس احراز رتبه شایسته تقدیر برای تالیف پایان نامه تاویل در روایات تفسیری سید.

حجت الاسلام والمسلمین محمد نوذری نیز در بخش گروه روانشناسی لوح سپاس دریافت کرد؛ از میان آثار فرهنگی تبلیغی نیز لوح سپاس همایش به حجت الاسلام محسن عباسی تعلق گرفت.

لوح سپاس همایش به مریم وفادار نصرالله زاده در بخش فقه و اصول در نگارش پایان نامه مرتبط به احکام شهرسازی تعلق گرفت؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد ناظم و حوری صدر بخش ترجمه نیز لوح سپاس دریافت کردند.

لوح سپاس همایش کتاب سال حوزه در بخش پایان نامه نیز به حجت الاسلام والمسلمین رضا ابروش به دلیل تالیف پایان نامه طراحی و تبیین الگوی آینده پژوهشی اسلامی در برنامه ریزی، رسید.

حجت الاسلام علی عسکری وزیر نیز به پاس تالیف پایان نامه طراحی و الگوی مدیریت جهادی با استفاده از تجربه فرماندهان دفاع مقدس، لوح تقدیر گرفت؛ در بخش مقالات علمی حوزه در گروه تاریخ و سیره و تراجم حجت الاسلام صفری فروشانی به پاسخ تالیف مقاله علمی لوح تقدیر دریافت کرد.

همچنین لوح سپاس جشنواره مقالات علمی در گروه کلام به حجت الاسلام عباس میرزایی رسید.

در بخش معرفی مراکز تخصصی و ناشران برتر و مراکز پژوهشی، نیز موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به دلیل 4 برگزیده در این همایش تجلیل شد؛ همچنین لوح سپاس ناشران برگزیده نیز به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به پاس انتخاب 4 اثر از منشورات آن پژوهشگاه تعلق گرفت.

لوح سپاس دیگر در بخش مراکز پژوهشی نیز به پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تعلق گرفت؛ لوح سپاس ناشر شایسته تقدیر نیز به مجمع عالی حکمت اسلامی تعلق گرفت؛ در نهایت در بخش ناشر شایسته تقدیر از انتشارات آیین فطرت نیز تجلیل شد.

گفتنی است برپایی نمایشگاهی از آثار برتر این همایش و برگزاری میزگرد 20 دقیقه‎ای صاحبان آثار برتر از دیگر بخش های این مراسم بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما