شناسهٔ خبر: 30804804 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

نگاهی به آخرین تحولات ونزوئلا

واکنش مقام ارشد نظامی ونزوئلا به طرح برکناری مادورو

همزمان با تجمع مخالفان و موافقان دولت ونزوئلا در چند شهر این کشور نیکلاس مادورو قطع کامل رابطه کاراکاس با آمریکا را اعلام و از اخراج دیپلمات‎های کشور‌های حامی خوان گوایدو رئیس مخالفان دولت ونزوئلا خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان: همزمان با تجمع مخالفان و موافقان دولت ونزوئلا در چند شهر این کشور نیکلاس مادورو قطع کامل رابطه کاراکاس با آمریکا را اعلام و از اخراج دیپلمات‎های کشور‌های حامی خوان گوایدو رئیس مخالفان دولت ونزوئلا خبر داد.

ولادیمیر پادرنو، وزیر دفاع ونزوئلا پس از حضور موافقان و مخالفان نیکلاس مادورو در خیابان‎های کاراکاس ضمن اعلام موضع خود درباره این تجمعات گفت که خوان گوایدو که خود را رئیس دولت انتقالی ونزوئلا خوانده بود به رسمیت نمی‎شناسد.

وی تصریح کرد که سربازان ونزوئلایی رئیس جمهور تحمیل شده و یا کسی را که به شکل غیرقانونی خود را رئیس جمهور خوانده قبول نمی‎کنند.

وزیر دفاع ونزوئلا تاکید کرد که از قانون اساسی و حاکمیت ملی کشورش دفاع خواهد کرد.

در ادامه تحولات این روز‌های ونزوئلا خودرو‌های نظامی روز پنج شنبه وارد منطقه شاکو در کاراکاس شدند.

مخالفان مادورو قرار طی روز‌های اخیر در این منطقه دست به تظاهرات زده و تجمع کردند.

منطقه شاکو جایی است که خوان گوایدو خود را رئیس جمهور ونزوئلا و جانشین نیکلاس مادورو خوانده است.

چهارشنبه شب پس از آمریکا، برزیل، آرژانتین، پاراگوئه و شمار دیگری از کشور‌های دیگر خوان گوایدو را به عنوان رئیس دولت انتقالی ونزوئلا به رسمیت شناختند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در پیامی ضمن به رسمیت شناختن گوایدو به عنوان رئیس جمهور انتقالی ونزوئلا از آنچه تظاهرات مخالفان مادورو خواند، حمایت کرد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز در پیامی ضمن حمایت از تجمع مخالفان مادورو گفت که نیکلاس مادورو باید هرچه سریعتر قدرت را ترک کند.

نیکلاس مادورو نیز در واکنش به این اقدام کاخ سفید از قطع کامل رابطه این کشور با آمریکا خبر داد.

وی نیز به دیپلمات‎های آمریکایی و کشور‌هایی که خوان گوایدو را به رسمیت شناختند ۷۲ ساعت مهلت داد تا خاک ونزوئلا را ترک کنند.

نظر شما