شناسهٔ خبر: 30804489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش رفاه و تولید سرمایه مهمترین دستاورد انقلاب درطارم است

زنجان- ایرنا- سرپرست فرمانداری شهرستان طارم گفت: ایجاد زیرساخت های اساسی و سرمایه گذاری های بخش خصوصی در شهرستان طارم که موجب تولید سرمایه، ایجاد ثروت و افزایش رفاه عمومی برای ساکنان منطقه شده است، بزرگترین و مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی برای این شهرستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ستار صفری روز پنجشنبه در جلسه ستاد هماهنگی برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شهرستان طارم، دستاوردهای انقلاب در مورد ایجاد زیرساخت های مهم در این شهرستان را قابل قبول برشمرد و خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری های متعدد بخش خصوصی و تغییر و تحولات اساسی در بخش های مختلف شهرستان، امروز منجر به حضور سالانه تعداد پنج هزار کارگر فصلی در شهرستان طارم شده است، این در حالی است که در سالهای نه چندان دور اکثریت ساکنان و جوانان این منطقه به دلیل کمبود درآمد مجبور به مهاجرت به استان های مجاور می شدند و اکنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ایجاد اشتغال از مهاجرت مردم این شهرستان جلوگیری شده است.
صفری، نقش مردم در تمامی صحنه های انقلاب از ابتدا تا کنون را محسوس و تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: نقش اساسی مردم در فراهم کردن مقدمات وقوع انقلاب اسلامی در سال 57 و همراهی این انقلاب در شرایط سخت 8 ساله دفاع مقدس و تحریم های تحمیلی قابل لمس است و هم اکنون نیز قطار انقلاب با همراهی مردم در حال حرکت به سوی پیشرفت است.
مقام عالی دولت در شهرستان در ادامه اظهار داشت: امروز که انقلاب اسلامی به برکت همراهی مردم به مرحله تکامل خود رسیده است، حضور و نقش مردم برای ادامه مسیر بیش از پیش احساس می شود و ضروری است به عنوان خادمان نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم را بیش از پیش مورد تکریم و احترام قرار داده و در جهت حل مشکلات مردم تلاش مضاعف کنیم.
وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی در کشور و شهرستان طارم قابل مشاهده است، تاکید کرد: انعکاس آثار و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی به نسل های جوان ضروری است و تمامی دستگاه ها موظف اند دستاورد های چهل ساله انقلاب به صورت عینی را به اطلاع مردم به ویژه جوانان برسانند.
این مسئول با اشاره به حجم گسترده تبلیغات علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط بدخواهان داخلی و خارجی و دشمنی های آمریکا، تبیین دستاوردهای نظام را در ایجاد امید و امیدواری در جامعه ضروری عنوان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت فضای مجازی، تعامل با رسانه ها، نصب بنر و تعامل چهره به چهره جهت تبیین عملکرد 40 ساله انقلاب در شهرستان می تواند موثر و مفید باشد و ضروری است از همه ظرفیت های موجود برای ایجاد آرامش و امیدواری به آینده در کشور استفاده کنیم.
صفری انتقادات سازنده در جامعه را راهکاری برای خدمات رسانی مطلوب به مردم عنوان کرد و گفت: از انتقاداتی که همراه با ارائه راهکار و پیشنهادات سازنده باشد همواره استقبال می شود ولی از هر نوع انتقادی که موجب دلسردی و ناامیدی مردم گردد باید پرهیز شود.
وی همچنین بر حضور مسئولان در بین مردم جهت پیگیری مشکلات و شنیدن مطالبات مردمی تاکید و خاطرنشان کرد: مدیران بر این مهم توجه ویژه ای داشته باشند تا مردم نسبت به ارائه خدمات از طرف دولت دلگرم باشند.
سرپرست فرمانداری طارم بر اجرای مردمی برنامه های دهه مبارک فجر تاکید کرد و در ادامه از افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه عمرانی اقتصادی در دهه فجر سال جاری خبر داد و افزود: 23 طرح اقتصادی از محل پرداخت تسهیلات به متقاضیان بخش خصوصی با اعتبار بالغ بر 40 میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.
صفری همچنین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های تامین آب شرب در دهه فجر امسال را از دیگر برنامه های افتتاح دهه فجر سال جاری برشمرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال پروژه های مطلوبی در حوزه تامین آب شرب با اعتبار بالغ بر 10 میلیارد ریال افتتاح و 2 پروژه نیز با اعتبار 10 میلیارد ریالی از محل اعتبارات دهیاری، آب و فاضلاب روستایی و مشارکت های مردمی کلنگ زنی خواهد شد.
وی افتتاح طرح های بهسازی معابر روستایی با اعتبار بالغ بر 25 میلیارد ریال، خانه های مددجویی را از دیگر طرح های عمرانی قابل افتتاح و کلنگ زنی در دهه فجر امسال عنوان کرد.
مقام عالی دولت در شهرستان دیدار با خانواده های معظم شهدا را از دیگر برنامه های اجرایی شاخص شهرستان بیان کرد و افزود: در دهه فجر امسال با 60 خانواده معظم شهید دیدار خواهد شد.
وی هدف از این دیدارها را تکریم خانواده شهدا و بررسی و پیگیری مشکلات خانواده های شهدا عنوان کرد.
سرپرست فرمانداری طارم برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی از دیگر برنامه های شاخص شهرستان برشمرد و گفت: این برنامه در راستای ایجاد نشاط و شادی در جامعه با حضور استاندار زنجان و با پوشش شبکه سه سیما در 26 بهمن ماه اجرا خواهد شد.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده است و با استان‌های قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
9886/6085

برچسب‌ها:

نظر شما