شناسهٔ خبر: 30804442 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

همایش کتاب سال حوزه (۷)؛

نشست تخصصی برگزیدگان همایش کتاب سال حوزه برگزار شد

حوزه/ نشست تخصصی برگزیدگان کتاب سال حوزه به منظور تبادل نظر این نخبگان حوزوی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، در بخش پایانی همایش بیستم کتاب سال حوزه که در مدرسه عالی دارالشفا و با حضور مدیرعامل خانه کتاب برگزار شد، نفرات برگزیده این همایش به تبادل نظر و اندیشه پرداختند.

از جمله نکاتی که در این نشست علمی از سوی برگزیدگان مطرح شد می توان به ضعف اطلاع رسانی در ارائه و پاسخ به شبهات علمی اشاره کرد؛ از دیگر پیشنهادات آن بود که برخی از کتب علمی حوزوی پر ارجاع بوده که باید بیشتر در دسترس قرار گیرند و یک بخش ویژه برای آنها در نظر گرفته شود.

از دیگر پیشنهادات آن بود که با توجه به اینکه تولیدات حوزه در بخش علوم انسانی که ناظر به توسعه علوم در کشور است دارای نقص و مشکل است باید با تلاش هرچه بیشتر فضلا برطرف شود.

تجلیل و حمایت از مجموعه های فعال در بخش کتبی که نیازمند تولیدات مجموعه ای هستند نیز از دیگر پیشنهادات بوده؛ حمایت از پژوهش هایی که به بهبود شرایط و وضعیت انسانی کمک می کنند نیز از دیگر پیشنهادات این محفل بوده است.

از دیگر پیشنهاداتی که در این همایش مطرح شد می توان به اهمیت پرداختن عملی به کتاب و پایان نامه های حوزوی از جمله توسعه شهرسازی با الگوی اسلامی تاکید کرد.

ایجاد سامانه رتبه های تخصصی پژوهش های حوزوی با تاکید بر مقالات علمی به منظور ارایه نگاه دقیق از تولیدات حوزه های علمیه از دیگر پیشنهادات بوده است.

انتهای پیام

نظر شما