شناسهٔ خبر: 30802997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تدوین ۱۷ هزار کتاب حوزوی،پاسخ دندان شکن به منفی‌بافان حوزه است

آیت الله مکارم شیرازی گفت:تدوین ۱۷ هزار کتاب حوزوی در بیست سال،پاسخی دندان شکن به منفی‌بافان حوزه علمیه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله  مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید ظهر پنجشنبه در بیستمین همایش کتاب سال حوزه که در سالن جلسات مدرسه دارالشفا برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار کرد: مداد و ارزش علم و دانش نسبت به خون شهدا دارای ارزش و ارجحیت بیشتری است چراکه جاودانگی خون شهدا از طریق قلم علما حفظ می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت و ارزش علم در دین مبین اسلام افزود: مادامی‌ که کتابی در جامعه مورداستفاده قرار بگیرد ثواب و باقیات‌صالحات آن به نویسنده آن فرد می‌رسد. آمار بالای آثار رسیده به دبیرخانه بیستمین کتاب سال حوزه جوابی محکمی به منفی‌بافان حوزه علمیه است، تدوین ۱۷ هزار کتاب در بیست سال پاسخی دندان‌شکن به مخالفان و تخریب‌کنندگان و افرادی بوده که می‌گویند حوزه چه کرده است؟

مرجع تقلید شیعیان گفت: متن انقلاب اسلامی تغییر سیاست رایج کشور بوده، اما حواشی این انقلاب بسیار زیاد و مبارک است که کتاب سال حوزه ازجمله آن‌ها است، قبل از انقلاب اسلامی تعداد حوزویان کمتر از ۴ هزار نفر بود، اما امروز تعداد حوزویان سالانه به بیش از ۶۰ هزار نفر می‌رسد.

استاد برجسته حوزه علمیه با ابراز تأسف از تخریب احکام اسلام عنوان کرد: برخی دوست دارند احکام اسلام را عرفی کرده و طبق نیاز‌های روز احکام اسلامی را تغییر و تفسیر کنند، این افراد در حقیقت خاتمیت پیامبر اکرم (ص) را قبول ندارند، غنای فقهی اسلام به‌قدری بوده که می‌تواند به تمام نیاز‌های جدید، علوم انسانی، علوم اجتماعی، اقتصاد و ... پاسخ بدهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: انقلاب از حوزه بر خواسته و حافظ آن نیز برخلاف فکر برخی افراد همین حوزه علمیه است، مسئولان حوزه باید سعی کنند آثار و کتاب‌های حوزوی در سطح فضای مجازی پخش و نشر داده بدهند.

انتهای پیام/ش

سخنان آیت الله مکارم شیرازی در همایش کتاب سال حوزه

نظر شما