شناسهٔ خبر: 30802644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

صبح پنجشنبه؛

وزیر نفت از پروژه‌های پالایشگاهی کنگان بازدید کرد

بوشهر - وزیر نفت از پروژه‌های پالایشگاهی پارس جنوبی در شهرستان کنگان بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن زنگنه وزیر نفت صبح پنجشنبه از فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی در شهرستان کنگان بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت توسعه این پروژه‌ها قرار گرفت.

طرح توسعه فازهای ٢۴-٢٢ پارس جنوبی برای تولید ۵۶ میلیون متر مکعب گاز ترش از میدان مشترک و تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز متان، ۲۹۰۰ تن گاز مایع(ال پی جی)،۲۷۵٠تن اتان، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد طراحی شده است.

تولیدات سکوی ٢٢ طرح توسعه فازهای ٢٢ تا ٢۴ ، روزانه ١۴.٢ میلیون متر مکعب گاز به حجم تولید فعلی پارس جنوبی افزوده و متعاقب آن عایدات کشور را از محصولات گازی افزایش می دهد.

با بهره برداری کامل از چهار سکوی بخش فراساحل فازهای ٢٢ تا ٢۴ پارس جنوبی، از هر یک روزانه ١۴.٢ میلیون متر مکعب گاز ترش غنی تولید خواهد شد.

درحال حاضر منابع گازی این سکو پس از استحصال از چاه های تولیدی جهت فراوری و جداسازی ترکیبات گازی از طریق یک رشته خط لوله ٣٢ اینچ به طول ١١٠ کیلومتر به پالایشگاه خشکی واقع در سایت تنبک ارسال می شود. 

 با توجه به برنامه ریزی های دقیق انجام شده جهت شتاب در تامین بخشی از سوخت زمستانی کشور، تمام مراحل هوکاپ و راه اندازی سکوی ٢٢ پارس جنوبی در دریا توسط متخصصان ایرانی، با رعایت الزامات کیفی و ایمنی در مدت ١٩ روز انجام شد و رکورد زمانی راه اندازی سکوهای پارس جنوبی را شکست.

نظر شما