شناسهٔ خبر: 30796923 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مجلس نمایندگان آمریکا به ترامپ اجازه سخنرانی سالانه نمی‌دهد

R42340/P/S8,1128/CT10

رئیس مجلس نمایندگان اعلام کرد تا زمانی که تعطیلی دولت فدرال پایان نیابد، از حضور دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور در مجلس برای ایراد سخنرانی سالانه ممانعت به عمل می آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از د هیل، "نانسی پلوسی" نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا و رئیس مجلس نمایندگان، روز چهارشنبه اعلام کرد که از حضور ترامپ در مجلس در تاریخ 29 ژانویه برای ایراد سخنرانی سالانه رئیس جمهور، جلوگیری خواهد کرد.

وی در نامه ای به ترامپ تصریح کرد که مقدمات قانونی لازم برای حضور رئیس جمهور در مجلس نمایندگان را به انجام نخواهد رساند، و دلیل آن را تعطیلی بخشی از دولت فدرال ذکر کرد.

پلوسی در نامه اش تاکید کرد تا زمانی که دولت بازگشایی نشود، مجوز لازم برای ورود رئیس جمهور به مجلس نمایندگان به منظور سخنرانی سالانه، تصویب نخواهد شد.

نامه نانسی پلوسی ساعاتی پس از آن نوشته شد که ترامپ به وی تاکید کرد که هر طور شده در تاریخ مقرر سخنرانی خود را در کنگره به انجام خواهد رساند.

اختلاف میان دموکرات‌ها با کاخ سفید بر سر بودجه سالانه آمریکا، موجب تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال و بی‌کار ماندن اجباری کارمندان دولت از بیش از یک ماه پیش شده است.

ترامپ تأکید کرده است تنها در صورتی بودجه مصوب را به امضا خواهد رساند که هزینه موردنظر وی برای ساخت دیوار در مرز مکزیک در بودجه لحاظ شود.

وی پیش از این تهدید کرده بود که آماده است تا در صورت لزوم، تعطیلی بخشی از دولت فدرال را  به‌مدت "چندین ماه و حتی چندین سال" به‌درازا بکشاند.

انتهای پیام/

نظر شما