شناسهٔ خبر: 30795008 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

مادورو دستور داد

بازنگری کامل در روابط با آمریکا به دلیل «مداخله بی‌شرمانه» در امور داخلی ونزوئلا

«نیکلاس مادورو» مداخلات و‌اشنگتن در امور داخلی ونزوئلا را بی‌شرمانه خواند و دستور بازنگری در روابط دیپلماتیک با آمریکا را صادر کرد.

صاحب‌خبر -




رئیس‌جمهوری ونزوئلا به سخنان مداخله‌جویانه «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، که از اپوزیسیون ونزوئلا حمایت کرده و مادورو را دیکتاتور و فاقد مشروعیت توصیف کرده بود، شدیدا واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری فارس، مادورو بامداد دیروز ضمن صدور دستور برای «تجدیدنظر کامل» در روابط دیپلماتیک با واشنگتن، گفت که تدابیر جدید (علیه آمریکا) به زودی اجرایی می‌شود.وی ضمن محکوم کردن اظهارات معاون رئیس‌جمهور آمریکا، آن را «مداخله بی‌شرمانه» واشنگتن در امور داخلی ونزوئلا خواند و گفت: ستیزه‌جویی و توطئه‌چینی دیگر کافی است.
پنس شامگاه سه‌شنبه با انتشار پیامی ویدئویی خطاب به مخالفان دولت ونزوئلا، ضمن «دیکتاتور» خواندن مادورو، صراحتا اعلام کرده بود که از هر آشوب و اغتشاشی برای سرنگون کردن دولت مادورو حمایت می‌کند. مادورو اخیرا طی یک انتخابات قانونی و با رای مردم،برای بار دوم به ریاست جمهوری ونزوئلا رسیده است.
از سال 2017 و به دنبال تشدید بحران سیاسی در ونزوئلا، اختلافات بین مادورو و مجمع ملی (کنگره) این کشور که اکثریت آن در دست مخالفان است، بالا گرفته و شدت گرفتن این اختلافات، سبب اقدام دولت در برگزاری انتخابات برای تشکیل «مجلس موسسان قانون اساسی» در سال 2017 شد.
پنس در پیامی به زبان انگلیسی که واژگان و عباراتی اسپانیایی هم در آن دیده می‌شد، مادورو را «دیکتاتوری» نامید که «هیچ حق مشروعی برای حکومت» ندارد.
البته، مشخص است که منظور پنس از حکومت مشروع، حکومتی است که مثل عربستان، کاملا وابسته به آمریکا بوده و مردم آن، هیچ نقشی در سرنوشت خود نداشته باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما