شناسهٔ خبر: 30783498 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سناتور آمریکایی: پوتین از ترامپ نقطه ضعف دارد

عضو دموکرات مجلس سنای آمریکا اعلام کرد رئیس‌جمهور روسیه از همتای آمریکایی‌اش نقطه ضعف دارد و این از بیانیه‌های کاملاً اشتباه رئیس‌جمهور مشخص است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتور «ریچارد بلومنتال» نماینده دموکرات ایالت کنتیکت، اعلام کرد معتقد است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود نقطه ضعف دارد.

این سناتور دموکرات گفت: نقطه ضعفی که پوتین از ترامپ دارد به او قدرت نفوذ برای تاثیرگذاری روی برخی بیانیه‌های رئیس جمهور را می‌دهد.

بلومنتال افزود: بیانیه‌های رئیس‌جمهور آمریکا درباره نشست برج ترامپ در سال ۲۰۱۶  که به منظور آسیب زدن به وجهه هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات او در انتخابات سال ۲۰۱۶ منتشر شد به وضوح اشتباه است.

این نماینده دموکرات ادعا کرد: در حقیقت بیانیه‌های غلط رئیس جمهور به دستور پوتین و به منظور پنهان کردن ارتباط کمپین انتخاباتی ترامپ با منابع روس صورت گرفته است. بلومنتال تاکید کرد حقیقت این است که پوتین از او (ترامپ) نقطه ضعف دارد. به همین علت است که رئیس جمهور بیانیه‌های کاملا غلط را درباره ماجرای برج ترامپ منتشر کرد.  بلومنتال در ادامه افزود: دروغ گفتن به مردم آمریکا ممکن است نقض قانون به حساب نیاید. اما اگر بخشی از یک توطئه باشد، اگر بخشی از کمک و مشارکت در برخی اقدامات باشد، ما باید گزارش کامل بازرس ویژه (رابرت مولر) را ببینیم و از هر آنچه او می‌داند، مطلع شویم.

ماجرای نشست برج ترامپ از موضوعات مهمی است که از سوی تیم بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ مورد بررسی است. در ژوئن سال ۲۰۱۶ دونالد ترامپ جونیور، پسر رئیس جمهور آمریکا، پال منافورت، رئیس سابق کمپین انتخاباتی ترامپ و جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ و یک وکیل روس در این نشست جنجالی حضور داشتند. در آن نشست قرار بود روس‌ها اطلاعاتی تخریب‌کننده علیه هیلاری کلینتون ارائه دهند.

بعد از افشای برگزاری چنین نشستی، دونالد ترامپ به همراه پسرش، وکلایش و چند مقام دیگر دولت بار‌ها گفتند ترامپ تا زمانی که خبر مربوط به این نشست در ژوئیه ۲۰۱۷ منتشر شد از آن اطلاع نداشته است. با این حال سی ان ان و ان بی سی گزارش دادند که مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ گفته است که یک بار در حضور او دونالد جونیور به پدرش درباره پیشنهاد روس‌ها برای چنین نشستی صحبت کرده و ترامپ آن را قبول کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما