شناسهٔ خبر: 30783487 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا:

ترامپ به دنبال حذف انسجام ملی در ایران است/ناکامی آمریکا در اهداف

شاهرود - رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا، با اشاره به دکترین ترامپ علیه ایران اسلامی، گفت: یکی از اهداف آمریکا حذف انسجام ملی در بین مردم و مسئولان ما است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در همایش عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح استان سمنان به میزبانی لشگر ۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود ضمن بیان اینکه آمریکا در برنامه ربع قرن هزاره سوم میلادی چند هدف را پیش‌بینی کرده و تحلیل این بود که اگر بتوانند این اهداف را پیاده کنند، می‌توانند حاکمیت خود را تضمین کند، تأکید کرد: این امر یعنی برنامه ریزی شده تا سال ۲۰۲۵ میلادی آمریکا ابرقدرت جهان باشد و اگر این اهداف میسر نشود، پایه‌های امپراتوری آن ازهم‌پاشیده می‌شود؛ اما انقلاب اسلامی مردم ایران در سایه یک رهبری هوشمند و باصلابت تمام اهداف آن‌ها را خنثی کرد.

وی درباره بخشی از اهداف آمریکا، بیان کرد: گسترش آزادی و امنیت برای اتباع آمریکایی و دیگران در یک جهان یکپارچه، تضعیف و خنثی‌سازی نیروهای برخی کشورها مانند ایران، کره شمالی و ...، کمک به الحاق پنج قدرت اصلی خصوصاً چین، روسیه و هند به جریان اصلی نظام در حال پیدایش بین‌المللی و درنهایت تلاش و اقدام برای کمک به جامعه بین‌المللی در رام کردن نیروهای واگرایی که عنصر تغییر عامل به وجود آمدن آن‌ها بوده، اهداف چهارگانه آمریکا هستند.

اهداف آمریکا با تدابیر هوشمندانه ایران ناکام ماند

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا همچنین بابیان اینکه سه رئیس‌جمهور در دوران اجرای طرح مذکو در آمریکا بر روی کار آمدند که هرکدام سه راهبرد را برای این اهداف در پیش‌گرفتند، تأکید کرد: بوش با دکترین میلیتاریستی و حضور فیزیکی در غرب آسیا نخستین رئیس‌جمهور آمریکا بود که این اهداف را با اعتقاد به حضور نیروهای نظامی و هدف غایی یعنی ایران (که البته نتوانستند این امر را پیاده کنند)، دنبال کرد؛ در آن زمان تصور آمریکا این بود که استقرار در عراق و افغانستان سبب می‌شود تا سمت چپ و راست ایران در اختیار آمریکا قرار گیرد اما با توجه به مجموعه تدابیر هوشمندانه ایران، آمریکا از دکترین میلیتاریستی سودی نبرد.

سعیدی بیان کرد: دومین رئیس‌جمهور آمریکا اوباما بود که البته باید زمامداری او را دوران طلایی آمریکا دانست چراکه در ایران از سال ۹۲ دولتی بر روی کارآمد که آمریکا احساس کرد با آن می‌تواند اهدافش را در ایران اسلامی پیاده کند لذا راهبرد چهارگانه اوباما، نخست حذف قدرت هسته‌ای ایران، دوم نفی قدرت منطقه‌ای ایران، سوم عدم‌حمایت ایران از حزب‌الله و حماس و چهارم عدم ایفای نقش در خاورمیانه بود که با توجه به شرایط داخلی ایران موفقیت‌های چشم‌گیری را هم‌کسب کردند.

وی با تأکید بر اینکه توفیقات زیادی اوباما داشت اما موفق نشد که خواسته‌هایش را تماماً به اجرا برساند، تأکید کرد: سومین رئیس‌جمهوری که در ۲۵ سال اخیر در سنگر خواسته‌های آمریکا قرار گرفت ترامپ بود که استراتژی او بسیار خطرناک محسوب می شود و امروز نیروهای مسلح ما باید بدانند که در مقطع حساس تاریخی قرار داریم و هرچه بیشتر نسبت به‌نظام وفادارتر و متعهدتر باشیم، موفق‌تر هستیم.

ترامپ به دنبال حذف عناصر قدرت ایران است

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا با تاکید بر اینکه ترامپ به دنبال حذف عناصر قدرت ایران است، افزود: این عناصر شامل مواردی چون انسجام ملی، قدرت منطقه‌ای و عمق استراتژیک یعنی نفوذ معنوی ایران از شلمچه و حاجی عمران تا ساحل مدیترانه و ازآنجا تا تنگه باب المندب، قدرت دفاعی ایران شامل ظرفیت‌های دفاعی امکانات موجود و اراده درون نظام و چهار قدرت انرژی شامل نفت و گاز، که هر چهارعنصر امروز هدف گرفته‌شده است.

سعیدی بابیان اینکه تمام مذاکرات و ... بازیچه است چراکه آمریکا می‌خواهد سر ما را کلاه بگذارد تا به اهدافش برسد، افزود: در داخل بازهم زمزمه‌هایی در راستای مذاکره با آمریکا شنیده می‌شود اما باید پرسید مذاکره برای چه و با چه کسی؟ آیا می‌توان باکسی که قصد دشمنی دارد مذاکره کرد؟ آیا امروز عربستان که با آمریکا کنار آمد شاهد حل مشکلاتش در درون کشورش است؟

وی با ابراز اینکه فتنه آینده ترکیبی از حرکت‌های داخلی و خارجی است، تصریح کرد: بین فتنه و جنگ رابطه‌ای وجود دارد، فتنه نرم مقدمه فتنه سخت است و هر فتنه سختی مسبوق به فتنه نرم است لذا دراین‌بین محور فتنه آینده تلاقی اهداف مهاجم خارجی با جریان غرب‌گرای معارض داخلی خواهد بود؛ حال در این میان چه باید کرد؟ نمایندگان مجلس نقش بسیار مهمی در افشاگری و مقابله با این فتنه دارند و از همه‌کسانی که تریبون داشته و مسئولیت دارند انتظار می‌رود جدی‌تر و قوی‌تر وارد عرصه شوند.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا همچنین ضمن بیان اینکه عده‌ای تصور می کنند که راهی جز مذاکره وجود ندارد لذا باید مراقب بود تا این ضرورت‌های ساختگی ایجاد نشود، تأکید کرد: استقامت ملت، نیروهای انقلابی و مسلح و وفاداری به آرمان‌های انقلابی می‌تواند در تاب آوری انقلاب موثر باشد، هنر مردان قوی این است که بحران را مدیریت کنند و به عنوان ضرورت اصلی با مشارکت حداکثری در ۲۲بهمن امسال حضور یابند.

نظر شما