شناسهٔ خبر: 30783396 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امیدواری نبیه بری به تشکیل دولت جدید ظرف یک هفته یا کمتر

71592

رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد، ‌نخست وزیر مکلف این کشور تلاش‌ها را افزون می‌کند به امید آنکه دولت جدید ظرف یک هفته یا کمتر تشکیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان پس از دیدار با سعد حریری، نخست وزیر مکلف این کشور در بیروت گفت،‌ مساله انتخاب ۳۲ وزیر در نزد حریری مطرح نشده است.

به نقل از سایت المنار لبنان، خبرها حاکی از آن است که حریری با انتخاب ۳۲ وزیر با هدف پاسخگویی به مطالبات گروه‌های سیاسی درباره تحویل پست‌های وزارتی موافقت کرده اما وی بارها این مطلب را رد کرده است.

بری با بیان اینکه مشکلی میان ما و حریری به عنوان فراکسیون توسعه و آزادی یا فراکسیون الوفا به مقاومت وجود ندارد، ادامه داد، حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و هر گونه تحول در وضعیت ما در حالی که حکومتی وجود ندارد ممکن است تهدید و خطری برای سرنوشت کشور باشد. اگر دولت تشکیل نشود از کابینه درخواست خواهد کرد برای بررسی بودجه، خود و پارلمان تشکیل جلسه دهند.

لبنان از ۲۳ مه ۲۰۱۸ در میان تبادل اتهام‌ها میان گروه‌های سیاسی درخصوص سنگ‌اندازی در برابر تشکیل دولت جدید با بحران تاخیر در تشکیل دولت دست و پنجه نرم می‌کند و برخی جریان‌های لبنانی وابسته به جریان ۱۴ مارس "حزب‌الله" و هم‌پیمانانش از جمله جنبش امل را به سنگ‌اندازی در برابر تشکیل دولت متهم می‌کنند؛ مساله‌ای که این گروه‌ها آن را رد می‌کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما