شناسهٔ خبر: 30783365 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سخنگوی­ سازمان هواپیمایی کشوری:

شرکت‌های هواپیمایی، مجاز به فروش بلیت چارتری بدون لحاظ بسته سفر نیستند

سخنگوی­ سازمان هواپیمایی کشوری از برخورد با متخلفان ارائه بلیط چارتری هواپیمایی خارج از چارچوب بخشنامه خبر داد.

صاحب‌خبر -

رضا جعفرزاده از ابلاغ بخشنامه الزام شرکت‌های هواپیمایی به فروش بلیت هواپیما به صورت سیستمی از اول بهمن ماه خبر داد و گفت: شرکت‌های هواپیمایی، مجاز به فروش بلیت چارتری بدون لحاظ بسته سفر نیستند و ارائه بلیت هواپیما باید مشمول ابطال و تغییر باشد.

سخنگوی­ سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی مبنی بر فروش بلیت پرواز‌های چارتری به صورت سیستمی و با توجه به پایش بازار و بررسی‌های صورت گرفته پیش از این، ​ بعضا شاهد فروش بلیت پرواز‌های برنامه‌ای به صورت چارتری بوده‌ایم که این امر مغایر با بخشنامه‌های ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری است.

وی افزود: برهمین اساس سازمان هواپیمایی کشوری در ابلاغی همه ­شرکت‌های هواپیمایی را ملزم کرد از بهمن ماه جاری در همه ­مسیرها، ­ فروش خود را به صورت سیستمی عرضه کرده و مقررات تغییر و ابطال را اعمال و در هنگام فروش بلیت به مسافران اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

جعفرزاده ادامه داد: براساس این بخشنامه انجام پرواز‌های چارتری در قالب بسته‌های سفر و ترکیب هتل و پرواز منحصرا در مسیر‌های گردشگری با رعایت مقررات، مستلزم اخذ مجوز پرواز چارتری از سازمان خواهد بود.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در صورت گزارش و مشاهده عدول از مقرات ابلاغی، ​ این سازمان جهت جلوگیری از ایجاد بی نظمی در فضای کسب و کار، ­ حمل و نقل هوایی و صیانت از حقوق مسافران در خصوص ارائه مجوز‌های جدید و یا تعدیل مجوز پرواز‌های قبلی شرکت‌ها تجدید نظر خواهد کرد و با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

نظر شما