شناسهٔ خبر: 30783334 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

تمرین گرگم به هوا در اردوی تیم ملی (عکس)

اردوی تیم ملی هم جدیت در تمرین دارد و هم تفریح و کارلوس کی روش در عین احترامی که به نظم می گذارد روحیه شوخ طبعی دارد و بر این عقیده است شادی هم برای تیمی که می خواهد قهرمان جام ملت ها شود در کنار جدیت لازم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، البته از این دست از عکس ها بارها و بارها از اردوی تیم ملی مخابره شده است. بی شک به این خاطر است که بازیکنان تیم ملی از تمرین لذت می برند. تمرینی که همان طور که اشاره شد بیشتر کار است و کار و کار.

 

کارلوس کی روش به موقع با طراحی تمرینات فان لبخند را به لب بچه ها می آورد تا آنها خستگی تمرین سخت را از تن بیرون کنند و کمی هم بخندند تا بیشتر با هم رفیق شوند و در سایه آمادگی جسمی آمادگی روحی و روانی هم پیدا کنند.

 

اما تمرین مورد اشاره چیست؟ بازی گرگم به هوا نه! در این تمرین بازیکنان با هم دست رشته بازی می کنند اما در زمانی که سرمربی یا مربی ای که تمرین را اداره می کند، سوت می زند بازیکنان باید در گروه های تعیین شده از سوی سرمربی یا مربی، مثلا چهار یا پنج نفره دور هم جمع شوند و بازیکنی که از پیوستن به یکی از گروه ها باز می ماند بازنده و از بازی خارج می شود. دراین بازی بازیکنان باید پخش شوند تا توپ را با دست بهم پاس دهند و سرمربی زمانی سوت می زند که پراکندگی بازیکنان در زمین به حداکثر رسیده باشد.

 

پوشیدن کاور فسفری از سوی برخی از بازیکنان مربوط به این تمرین نیست. احتمالا برای تمرین قبلی بوده یا تمرین بعدی. این بازی جالب معمولا در آخر تمرین و بیشتر توسط دستیاران انجام می شود تا بازیکنان دور از چشم سرمربی شیطنت های بچه گانه اشان را بیرون بریزند. هم چنین برای عدم یارگیری از سوی برخی از بازیکنان، تعداد بازیکنانی که بعد از سوت مربی باید در کنار هم جمع شوند هر دفعه تغییر می کند.

 

تیم ملی با این روحیه خوب بی شک یکی از بخت های اصلی قهرمانی در جام ملت هاست. تاثیر گذاری آمادگی روحی و روانی در موفقیت تیم کمتر از آمادگی جسمانی و آمادگی تاکتیکی نیست.

 

 

 

 

 

نظر شما