شناسهٔ خبر: 30783313 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امنیت راه آهن در نقاط صعب العبور فراهم شد/ استفاده از درزین، پهپاد و هلی کوپتر در پلیس راه آهن

ملکی، گفت: امنیت راه آهن در نقاط صعب العبور کشور از جمله استان‌های اصفهان،‌ لرستان، زاگرس فراهم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حشمت‌الله ملکی فرمانده پلیس راه آهن کشور در مراسم افتتاح نخستین درزین پلیس راه آهن تهران با بیان اینکه راه آهن به دلیل اهمیتی که در حوزه اقتصادی کشور دارد، توسعه آن در اولویت برنامه‌های دولتی قرار دارد، گفت: توسعه‌ اقتصاد کشور مبتنی بر حمل و نقل ریلی است و در این بین امنیت آن بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: راه آهن در حوزه بار و مسافر یکی از بزرگترین سرویس دهندگان به مردم است، بنابراین اتصال آن به مراکز تجاری در شهرهای بزرگ در بخش برون شهری و حومه‌ای بسیار با اهمیت است و در این بین برنامه‌ریزی خاص برای امنیت آن مورد توجه قرار گرفته است.

ملکی با اشاره به اینکه امنیت راه آهن در شرایط جغرافیایی صعب العبور از جمله تونل و کوهستان‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: در چنین شرایطی امکان تردد خودرو و یا وسایل شخصی امکان پذیر نیست به همین دلیل راه اندازی پلیس ریلی در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده پلیس راه آهن کشور‌ اظهار کرد: استفاده از درزین در استان‌ها و محل‌های صعب العبور از جمله لرستان، زاگرس، اصفهان و کرمان در دستور کار قرار گرفته و برنامه ریزی‌های لازم برای گشت ریلی پلیس ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار کیلومتر خطوط ریلی اصلی و فرعی در کشور وجود دارد، گفت: راه اندازی پلیس گشت ضروری است و ما راه‌اندازی پهپاد و هلی‌کوپتر را در برنامه‌های دیگر خود قرار داده‌ایم.

ملکی در پایان گفت: راه آهن برای افزایش ایمنی این حوزه یک دستگاه درزین در اختیار پلیس قرار داده و پلیس با تجهیز تمامی امکانات تخصصی امنیت را در تمامی حوزه‌های ریلی کشور فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما