شناسهٔ خبر: 30783092 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز: در انتصابات استانداری دخالتی ندارم

R41451/P/S6,50/CT11

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز با بیان اینکه در مورد انتصابات در استانداری دخالتی نداریم، گفت: فقط نظرات خود را بیان می‌کنیم و دخالتی در معرفی برای مدیریت کسی ندارم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، عزیز اکبریان در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در ساختمان خانه ملت کرج برگزار شد در پاسخ به سوالی در مورد مشکلات مردم در حوزه خودرو و افزایش بی‌رویه قیمت خودرو اظهار داشت: در مورد خودرو باید به چند عامل توجه کرد که یکی از آنها عوامل خارجی است و اولین تولید ایرانی که تحریم شد صنعت خودروی ایران بود که مورد تحریم قرار گرفت.

وی افزود: متاسفانه خودروسازی توسط دولت در حال مدیریت است و این موضوع سبب ایجاد مشکلاتی شده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروساز در دوره گذشته هم مورد تحریم قرار گرفت، عنوان کرد: برخی از قطعات خودروها وارداتی است و وقتی قطعات تحویل نشود مشکلاتی ایجاد می‌شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده در تیرماه  در روز صنعت با حضور وزیر و معاون اول رئیس جمهور هشدار دادم که دشمنان برای خودروسازی برنامه دارند، تصریح کرد: هشدارها و تذکراتی داده شد که آقایان کم لطفی کردند و شاکله آن به دخالت های دولت در حوزه خودروسازی بر می‌گردد.

اکبریان با بیان اینکه در 4 استان کشور قطعه سازان بالغ بر 600 هزار نفر کارگر دارند،گفت: تمهیداتی با تیم دولت اندیشیده شد و روز گذشته هم در مجلس تصمیماتی در مورد مدیریت دولت بر خودرو سازی گرفته شد.

اکبریان با بیان اینکه ثبت نام کنندگان خودرو بدانند که فعلا در این حوزه مشکلاتی وجود دارد،گفت: کسانی که قطعی خودرو خریده‌اند باید خودرو به آنها تحویل شود و مردم ما مردم نجیبی هستند و یکسری خودروها هم که تولید آن انجام نمی‌شود مردم جایگزین دریافت کنند و ضرر و زبان مردم باید با توافقات بین مردم و خودروسازان جبران شود اگر خودرویی در داخل کشور وجود داشته باشد حتما باید به خریداران تحویل شود و یک به یک باید رضایت مردم جلب شود و اگر توانایی تحویل خودرویی وجود ندارد باید حتما رضایت مردم جلب شود.

اکبریان با اشاره به اشتغال در استان البرز اظهار داشت: در استان البرز تلاش شد که مشکلات صنایع برطرف شود و و از جمله استانهایی که کمترین رشد بیکاری را داشته استان البرز بوده و اگر کم دقتی در این زمینه انجام شود رشد بیکاری افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تهیه مواد اولیه برخی از واحد‌های تولیدی و صنعتی مشکل شده است،گفت: شرایط کنونی در حال جنگ اقتصادی است و در جنگ اقتصادی باید این موارد را در نظر داشت.

اکبریان در مورد ارتباط با نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار داشت: مشکلی با نماینده ولی فقیه در استان البرز نداریم و امروز ارتباطات استان خوب است و ممکن است که اختلاف نظرهایی در استان البرز وجود داشته باشد و در مورد تایید انتخابات شورای شهر به وظایف و تکالیف قانونی عمل کردیم ما تعدادی از افراد را برای انتخابات شورا رد کردیم اما در تهران تأیید شدند و این افراد در شرایطی رای آوردند و عضو شورای شهر و قابل احترام هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز با اشاره به پرونده شهردار اسبق کرج و آیا اینکه وی در زمان شورای  چهارم حکم انفصال از خدمت داشته است،گفت: وی در حال حاضر دستگیر شده و حکم انفصال از قبل برای وی وجود نداشته است و در زمان شورای چهارم هم مشکلی برای شهرداری وی وجود نداشته است.

اکبریان با بیان اینکه از روند پرونده بی‌اطلاع هستم، تصریح کرد: از جزییات این پرونده مطلع نیستم.

وی با بیان اینکه در مورد انتصابات در استانداری دخالتی نداریم، عنوان کرد: فقط نظرات خود را بیان می‌کنیم و دخالتی در معرفی برای مدیریت کسی ندارم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد پرداخت ارزش افزوده واحد‌های صنعتی به شهرهای غیرصنعتی، اظهار داشت: این موضوع در مجلس تصویب شده و ارزش افزوده برای شهر اشتهارد کم شده و از زمان گذشته روستاهای اطراف شهرستان اشتهارد تحول بسیاری داشته است.

اکبریان در مورد موضوع قطار شهری کرج و تاخیر در راه‌اندازی آن گفت: در زمانی که هیچ مسئولیتی نداشتم به مسئولان گفتم که چرا با این شرکت قرارداد می‌بندید که اعلام کردند که شرکت دولتی است و مورد حمایت دولت قرار می‌گیرد و این مصیبتی که ما اکنون به آن دچار شده‌ایم به خاطر این است که شرکت دولتی است  و شرکت‌های خصوصی بسیار بهتر از شرکت‌های دولتی کار انجام می دهند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد عدم انتخاب معاون سیاسی فرمانداری فردیس بعد از دو سال گفت: معاون سیاسی انتخاب شده و تا چند روز آینده معرفی می شود، در مورد شهرستان شدن من مخالفتی نداشتم ولی مطمئن بودم مشکلی از شهرستان فردیس برطرف نخواهد شد، در نمازجمعه تاکید کردم  به هرکسی رای ندهید و در بین مردم و خدا رو سفید هستیم که بیان کردیم،از اول هم اعلام کردم که شور ها را در کرج و دیگر جاها دوقطبی نکنید.

نماینده مردم کرج با بیان اینکه در فردیس هم علی رغم همه اختلافات با کسی جلسه ای نداشته‌ام،گفت: زنگ هم زدند و درخواست جلسه کردند که موافقت نکردم و در صورتی که همه باشند جلسه برگزار می‌شود و در جلسه ای هم که قرار بود برگزار شود چند نفر غیبت داشتند و در مورد فردیس هم از کسی حمایت نمی‌کنیم.

وی در مورد عرضه کالاهای احتکاری و لزوم برخورد با محتکرین اظهار داشت: همه که محتکر نیستند و اینکه همه را محتکر معرفی کنند درست نیست این شیوه به صنعت و تولید ضربه می‌زند و نباید به صنعتگران با دید محتکر نگاه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما