شناسهٔ خبر: 30782659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

فیلم های جشنواره فجر در ۴ سینمای مشهد اکران می شود

مشهد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:فیلم های جشنواره فجر در ۴ سینمای واقع در مناطق مختلف مشهد اکران می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارمهر، جعفر مروارید صبح چهارشنبه در نشست خبری در محل سینما هویزه مشهد اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فکری و فرهنگی بود و ایده انقلاب نیز ایده گفتگو و تبیین بود.

وی افزود: حاصل فیلم های امسال نیزکمکی خواهد بود به فضای نقادی و خرد جمعی در جامعه و مشهد به سبب وجود مضجع شریف امام رضا(ع) که امام گفتگو بودند موقعیت ویژه فرهنگی دارد و رخدادهای فرهنگی در مشهد تاثیرات بین المللی دارد.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی خراسان رضوی ادامه داد:امسال باتبیین موقعیت ویژه مشهد برای مسئولین در تهران این امکان فراهم شدتادر۴سینمای مشهدکه عبارت هستند از هویزه،اطلس،سیمرغ و گلشن اکران فیلم خواهیم داشت.

وی گفت:تعداد ۱۴ فیلم برای پخش در مشهد قطعی شده است و برای ۲۲ فیلم دیگر نیز نیز در حال رایزنی هستیم تا با کمک شهرداری کلیه فیلم ها در مشهد نمایش داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد:نگاه ما در اکران فیلم ها نگاهی عدالت محور بوده است و به همین سبب ۴ سینما در ۴ منطقه شهر انتخاب شده است تا تمام شهر امکان استفاده از این رخداد فرهنگی را داشته باشند.

وی تصریح کرد:امسال بخش ویژه ای نیز با نام سیمرغ پروانه ها خواهیم داشت که مختص سینمای کودک و نوجوان است و به رایگان فیلم های برای این قشر نمایش داده می شود.

مروارید گفت:برنامه های جانبی نقد، نظریه پردازی ،کارگاه و نظر سنجی مکانیزه پس از پایان هر فیلم نیز در نظر گرفته شده است و همچنین نشست هایی در حوزه های بین رشته ای و با عناوینی همچون جامعه شناسی و سینما، روانشناسی و سینما نیز برگزار می شود.

وی بیان کرد:فیلم هایی که در حوزه زیارت و مشهد باشند نیز مورد حمایت جدی قرار خواهند گرفت و ۴۰ فیلم  با موضوعات اجتماعی و فرهنگی نیز به مناسبت چهلمین سال انقلاب در سینما اطلس به نمایش در خواهد آمد و انجمن سینمای جوانان نیز نمایش فیلم های کوتاه همراه با جلسات نقد وبررسی و کارگاههای فیلمسازی و عکاسی را در حاشیه جشنواره برگزار می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد:۱۰ بهمن افتتاحیه خواهد بود و از ۱۲ تا ۱۸ بهمن نیزجشنواره برگزار می شود و نحوه فروش بلیط نیز اینترنتی است.

نظر شما