شناسهٔ خبر: 30782323 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

گزارش تکمیلی بازید شریعتمداری از ایرنا/ امضای تفاهم نامه همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ایرنا نظرات بینندگان

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی از بخش های مختلف این رسانه بازدید کرد و در جریان فرآیند تولید و انتشار اخبار قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایرنا بازدید کرد

 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، محمد شریعتمداری پیش از بازدید از بخش های خبری این سازمان با «سیدضیاء هاشمی» مدیرعامل ایرنا دیدار و درباره تعامل و همکاری مشترک در جهت تبیین اقدامات این وزارتخانه برای اقشار مختلف مردم بویژه جریان اطلاع رسانی با هدف شفاف سازی مورد تاکید رییس جمهوری گفت و گو کرد.
وی سپس از بخش های مختلف این سازمان خبری از جمله اخبار داخلی و خارجی بازدید کرد و در جریان روند تهیه و تولید اخبار و گزارش های خبری، تصویری و انتشار آنها روی خروجی های مختلف این رسانه قرار گرفت و به پرسش های خبرنگاران ایرنا پاسخ داد. 

شریعتمداری نامه وزیران به رهبر انقلاب برای لوایح FATF را تایید کرد

 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ، تقدیم نامه برخی از وزیران به رهبر معظم انقلاب درباره لوایح
وی به برخی شروط و تحفظ های جمهوری اسلامی ایران در مورد کنوانسیون های مختلف و عضویت در سازمان های بین المللی اشاره کرد و افزود: فکر می کنم دو یا سه اظهارنظر مکتوب رهبر معظم انقلاب ذیل نظر شورای عالی هماهنگی سه قوه - هم منفردا در مورد هر کدام از این لوایح به صورت جداگانه و هم مجتمعا اخذ شده است؛ یعنی کاملا پیداست که متناسب با روند طبیعی قانونی کار، رهبر معظم انقلاب با تحقق این شرایط موافقت فرموده اند.
وی با یادآوری شرایط پیش روی کشور و تحولات بین المللی تصریح کرد: تاخیر در تصویب، ممکن است تبعاتی برای کشور در عرصه های گوناگون داشته باشد و انتقالات مالی را با مشکل مواجه کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از این جهت موضوع لوایح چهارگانه مرتبط با FATF برای دولت از حساسیت ویژه ای برخودار بوده و دولت علاقه مند است تا در این فرصت محدود این اقدام به نتیجه برسد.
شریعتمداری همچنین اظهار کرد: هیات عالی نظارت مجمع برخی تحفظ ها درباره این لوایح دارد. امیدواریم این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شود و به تصویب برسد تا ما شاهد آثار زیانبار عدم تصویب آن در کشور نباشیم.
وی در عین حال گفت که او جزو امضا کنندگان این نامه نیست .

مردم را از دسترسی به اخبار صحیح محروم نکنیم

محمد شریعتمداری در دیدار با سید ضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری ایرنا تاکید کرد:  نجات کشور با ورود جوانان توانمند به عرصه مدیریت میسر است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سالها بی اعتمادی به جوانان باعث شده است برخی افراد توانمند از چرخه مدیریت خارج شوند.
وی ادامه داد: برای انتخاب جوانان در پست های مدیریتی نیازی نیست که همه سلسله مراتب رعایت شود؛ زیرا امکان بروز خطا میان همه افراد در سنین مختلف وجود دارد اما نباید با این بهانه جوانان را از چرخه مدیریت خارج کنیم.
شریعتمداری افزود: یکی از نکات دارای اهمیت این است که بدانیم در 40 سال گذشته چند بار فرصت انجام جراحی های بزرگ در عرصه های مختلف را داشته ایم تا بتوانیم براساس خواست عمومی عمل کنیم.
وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی با اشاره به حادثه اخیر سقوط هواپیمای بوئینگ 707 حامل گوشت افزود: اخبار و اطلاعات نادرست زیادی درباره این سانحه هوایی منتشر شده است زیرا از اعتماد عمومی به درستی صیانت نکردیم و همین امر موجب شده است افکارعمومی پذیرای اخبار نادرست باشد.
وی خاطرنشان کرد: در انتشار اخبار و اطلاعات باید مردم را محرم دانسته و آنان را از دسترسی به اخبار صحیح محروم نکنیم؛ زیرا فقط با استفاده از این شیوه می توانیم اعتماد سرمایه های اجتماعی را بازگردانیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: روحیه شفافیت و تشریک مساعی را باید با آموزش از سنین کودکی میان مردم جامعه نهادینه کرد.
وی درباره عملکرد ایرنا در عرصه اطلاع رسانی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی به لحاظ محتوایی رشد مناسبی را آغاز کرده است و تولید محتوای تصویری و صوتی نیز اقدام جدیدی در ایرناست که به رشد تولیدات محتوایی و افزایش مخاطبان این رسانه منجر شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از عملکرد ایرنا در تولید گزارش های پژوهشی قدردانی کرد.

اصلاح رفتار سازمانی در تامین اجتماعی لازم است

 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه دیدار از اتاق خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا استان تهران گفت: با درک صحیحی که از رفتار نادرست کارکنان با ارباب رجوع داشتیم به همراه مرحوم نوربخش مدیرعامل فقید سازمان تامین اجتماعی به این جمع بندی رسیدیم که اصلاح رفتار در این سازمان لازم است.
شریعتمداری افزود: روزانه یک میلیون و سالانه 360 میلیون مراجعه به این وزارتخانه می شود که اگر به آنان لبخند تحویل دهیم حتی اگر کار هم انجام نشد زمینه رضایت آنان را فراهم می کنیم.
وی یادآورشد: سازمان تامین اجتماعی مسئولیت مهمی بر عهده دارد و 42 میلیون نفر از مردم ایران به نوعی عائله این سازمان هستند.
شریعتمداری اظهارکرد: باید یک تغییر در رفتار سازمان ایجاد کرد و بر همین اساس هم چالش مهربانی را آقای نوربخش مطرح کرد و توسعه داد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رفتار سازمان ممکن است اندکی با بخشنامه تغییر کند، گفت: این نوع رفتار می تواند با تشویق و تنبیه هم اصلاح شود.
وی خاطر نشان کرد: جشنواره خوشرویی را برگزار و از همکاران دعوت کردیم تا با مردم خوشروتر برخورد کنند.

ایرنا و وزارت تعاون تفاهم نامه همکاری امضا کردند

 
خبرگزاری جمهوری اسلامی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای تبیین فعالیت های دولت تدبیر و امید از جمله برای گسترش رفاه و تامین اجتماعی در جامعه، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
 این تفاهم نامه روز سه شنبه در حاشیه بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خبرگزاری جمهوری اسلامی، به امضای سیدضیا هاشمی مدیرعامل ایرنا و محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید.
براساس این تفاهم نامه، قرار است همکاری های اطلاع رسانی با در نظر گرفتن تمایل و علاقمندی طرفین به تقویت و گسترش روابط دوجانبه در راستای تبیین فعالیت های دولت تدبیر و امید برای کمک به اقشار نیازمند، توسعه زیرساخت ها و ظرفیت سازی برای افزایش اشتغال و گسترش رفاه و تامین اجتماعی در جامعه، صورت گیرد.
از دیگر مفاد این تفاهم نامه، حمایت و اجرای طرح های اطلاع رسانی، تحقیقاتی، آموزشی، تبلیغاتی و خبری و سایر خدمات تخصصی خبری و تصویری برای توسعه و تقویت فعالیت های مورد توافق بویژه در زمینه حمایت از برنامه ها و طرح های وزارت در زمینه توسعه اشتغال، کمک به اقشار نیازمند و توانمندسازی آنان، بسط و گسترش رفاه و تامین اجتماعی در جامعه، معرفی فعالیت های کارآفرینان، تولیدکنندگان و تولیدات شرکت های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

برچسب‌ها:

نظر شما